Radiatorknop / Thermostaat met 1 handeling uit/inschakelen

Opties

Helaas kon ik niet bij het interview zijn, maar ik heb wel een vraag/verzoek/verbetering.

Ik heb in alle kamers een TADO slimme radiatorknop en die werkt goed.

Een van de kamers verhuren wij en ook die persoon staat geregistreerd (voor de aan/afwezigheid functie).

In de afgelopen periode hebben wij (mijn vrouw en ik) vakantie gehad en is de student gewoon thuis geweest.

Om te voorkomen dat overal de verwarming aangaat (terwijl alleen zijn kamer bezet is) heb ik bij die radiatorknop de tijdvakken op “UIT” gezet.

Na de vakantie moet ik alle blokken weer opnieuw instellen.

Mijn voorstel: Bij de Instellingen > Kamers&Apparaten graag een knop “Uitgeschakeld” (of Vakantieschakeling).

Door deze knop “Aan” te zetten, worden de Radiatorknop in “Vorstbeveiliging” gezet.

Door deze knop “Uit” te zetten, wordt de instellingen van “Slimme Schema” weer hersteld.

1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je kunt hetzelfde bereiken door een extra schema te configureren. Bijvoorbeeld als je nu schema Ma, di, wo, do, vr, za, zo gebruikt (of Ma – vr, za, zo) dan configureer je het schema Ma - zo op de temperatuur die je die ruimtes in de vakantie wilt laten aanhouden (bijv 10 graden ofzo) en dat schema selecteer je.

    Bij thuiskomst hoef je nu alleen op al die kamers het originele schema terug te zetten.