Modus koelen of verhogen temperatuurbereik i.v.m. vloer & radiator koeling
Ik heb een warmtepomp, welke ik met deze buitentemperaturen op de modus 'koelen' heb gezet. Echter staan de radiatoren nu dicht, omdat de Tado thermostaat/temperatuursensor niet op de koelen kan worden gezet. De temperatuur in de woning is nu ook circa 25-26 graden en ik kan ook niet 'vals spelen' door de gewenste kamer temperatuur naar bijv. 30 graden te zetten om zo de radiatoren te laten openen. Dit omdat het bereik niet hoger in te stellen is dan 25 graden.
Nu is er door jullie helpdesk voorgesteld om de spelen met de compensatie temperatuur, maar dit gaat voor mij niet werken. Dit omdat ik diverse automatiseringen heb staan die afhankelijk zijn van de ruimte temperatuur, die uitgelezen worden uit de Tado. Dus het veranderen/compenseren van deze temperatuur heeft gevolgen voor andere automatiseringen en werking van andere apparatuur in huis.
Kunnen jullie een feature maken dat thermostaat in modus koelen kan worden gezet en hierdoor de werking wordt 'omgedraaid' van de thermostaat(knoppen) of het temperatuurbereik verhogen naar bijv. 30 graden, zodat ik de radiatoren kan laten openen of een functie/mogelijkheid introduceren die de radiatorknop gewoon volledig openzet en de ingestelde temperatuur negeert.
De energietransitie (en de huidige hittegolven) wordt een steeds belangrijker thema en aangezien er tegenwoordig dus steeds meer warmtepompen zijn en dus steeds meer huishoudens kunnen koelen, gebruik makende van haar radiatoren en vloerverwarming, lijkt mij een mogelijkheid om de thermostaten in modus koelen te zetten steeds belangrijker. Kunnen jullie deze feature request met enige prioriteit behandelen. Naar mijn inziens maken jullie hier vele gebruikers blij mee.
Comments
-
+1, deze is zeer belangrijjk in de zomer.
0