Thuis Aan de slag met tado°

Tado thermostaat staat af en kamer warmt toch op

Ik woon in een appartementsgebouw op het 6e. We hebben een gemeenschappelijke ketel.

Ik installeerde een Tado Thermostaat en twee Slimme Radiatorknoppen. Die installatie deed ik zelf, ter vervanging van de vorige thermostaat: Honeywell T6360. De bedrading heb ik zelf gedaan maar is juist. De thermostaat werkt sinds de installatie in 9 januari 2019.

De slimme radiatorknoppen in de badkamer en in de slaapkamer werken perfect. De verwarming gaat aan- en uit wanneer het moet. Maar de thermostaat in de living blijft een probleem. Die blijft bijwarmen, zelfs al is de gewenste temperatuur bereikt en staan de knoppen in de slaapkamer en badkamer uit en warmen ze niet bij.

In de praktijk betekent dat dat mijn radiatoren in de living de hele dag staan te branden, ook al ben ik niet thuis en staan de thermostaat en de knoppen op ‘niet bijwarmen’. Terwijl de minimumtemperatuur in de living is gezet naar 16° en de maximumtemperatuur naar 19°. Maar die is tussen de 21° en de 22°, de hele dag door. Ik snap niet hoe het kan dat de radiatoren in de living blijven warmen als de thermostaat zelfs niet aanstaat. Als ik thuis kom is het warm in de living en zijn de radiatoren heet. Terwijl dat in de badkamer en de slaapkamer niet zo is.

De laatste dag dat de thermostaat echt z'n werk deed was 1 november. Sindsdien warmen de radiatoren zelfs als hij afstaat. Is dit een connectieprobleem? Zou er iets mis zijn met de bedrading, de connectie met de boiler?

Ik heb m'n slimme thermostaat al eens gereset, de batterijen eruit gehaald maar dat werkt niet. Voorlopig heb ik de radiatoren in m'n living manueel uitgezet. Maar dat is toch net de omgekeerde bedoeling van een slimme thermostaat? Wat loopt hier fout?

Ik mail hier al over met de helpdesk sinds 7 november en ik blijf dezelfde antwoorden krijgen terwijl er toch duidelijk iets aan de hand is.

Ik ben ten einde raad en ik wil gewoon graag hulp en verschillende pistes zodat dit probleem kan worden opgelost.

De living blijft bijwarmen

Beste Antwoord

Antwoorden

Log In of Registreer om te reageren.