w.Intercom = i;img.ProfilePhoto.ProfilePhotoMedium { padding: 10px; }Overgang Nest 2nd gen naar TaDo Smart Thermostat X — tado° Community

Overgang Nest 2nd gen naar TaDo Smart Thermostat X

Opties

Hallo allemaal,

Google heeft onlangs aangekondigd dat de ondersteuning voor de Nest Thermostaat (2e generatie) stopt. Daarom ben ik ingegaan op hun aanbod om met 50% korting een Tado Wireless Smart Thermostat X Starter Kit aan te schaffen.

Vandaag wilde ik beginnen met de installatie, maar eerlijk gezegd durf ik er toch niet goed aan te beginnen. Ik ben bang om iets verkeerd te doen, met name aan onze cv-ketel – een Remeha Tzerra M 28C – die ik uiteraard niet wil beschadigen.

Er hangt momenteel een Nest Heat Link naast de ketel, en ik vroeg mij af of ik daar eenvoudig op verder kan bouwen of dat alles vervangen moet worden. Kortom: is mijn terughoudendheid terecht, of valt het met de installatie echt wel mee?

Alle tips, ervaringen of geruststellingen zijn van harte welkom!

Alvast dank voor het meedenken!

Getagd:

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Kijk even rond in het forum, dit onderwerp is onlangs al behandeld.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    En het valt allemaal wel mee. De ketel beschadigen is heel onwaarschijnlijk.
    Je moet alles verwijderen van Nest, dan houd je twee draden over. Volg vervolgens de instructie in de wizard in de app. Zowel ketel als X zullen na inschakelen automatisch de juiste (Opentherm) instelling aannemen. Wacht even een kwartiertje en het moet goed komen.
  • Goedemorgen. Ik heb prima hulp gehad van de Tado support. Foto’s van de heatlink en Remeha bedrading verstuurd. Kreeg binnen 1 uur een melding dat in de app van Tado een instructie klaar stond. En inderdaad: bij het opstarten van de instructie stond nu de remeha ketel. Klopte prima en alles werkt. Wel rekening houden met het resetten van de ketel nadat alles geïnstalleerd is. Nb: De ketel geeft een error code als je de ketel weer van stroom voorziet. Deze code heeft betrekking op de thermostaat. Error gaat weg bij aansluiten thermostaat.
    De ketel is een Remeha Avanta C35.
    Verbonden met een wireless receiver en een Tado draadloze thermostaat.