app versie3+

Ik zie bij een andere gebruiker van Tado dat in versie 3+ het automatisch inschakelen afwezigheid uitsluitend via push bericht kan tenzij je €3,99 per maand betaald voor auto-assist. Dit terwijl dit in de oude versie gratis is. Tevens zou ik ook nog €13,99 moeten betalen voor de nieuwe versie upgrade van V2naar V3+.

Dit vind ik wel een hele vreemde manier: betalen voor een upgrade en achteruit gaan in mogelijkheden die je vervolgens weer terug kunt krijgen als nogmaals moet betalen.

Graag jullie reactie.

Beste Antwoord

Antwoorden

• BerndKBerndK
    december 2019 aangepast
    Dit viel mij ook op. Is er kortgeleden iets veranderd? Ik vroeg mij al eerder af wat er nieuw is aan auto assist met Geo locatie. Dat hadden we toch al in de oude V3 app? De informatie is overigens strijdig. Op de ene plek (in de App) staat dat er geen bijkomende kosten zijn en ergens anders (bij de toelichting van auto assist) dat je maandelijks moet gaan betalen. Wat is het nu?
  • Een en al onduidelijkheid, dit voelt als een afleidingsmanoeuvre om klanten er toe te bewegen om te betalen voor een app met minder mogelijkheden. Vervolgens kun je die mogelijkheden weer verkrijgen door maandelijks te betalen. Hoe gek kun je het maken!!?
  • Inderdaad, en ik zie op het forum dat er vrijwel geen enkele vraag wordt beantwoord over het feit dat je achteruit gaat met V3+. Zo ook bijvoorbeeld dat je in V3 eenvoudig aan de golfjes kan zien of de CV staat te branden of niet. Doodse stilte aan de kant van Tado..

Maar goed, als Tado graag twee systemen blijft onderhouden, be my guest :-) Ik blijf lekker op V3, alles gratis en werkt perfect.

• MichaelMichael | Moderator

@Haarspit@BerndK

@marvuu @DukenuKoen

Hallo allemaal,

Excuses voor de ontstane verwarring.

De insteek van de V3+ is anders. Hardware is goedkoper voor Starterskit (200 euro V3+ i.p.v. 250 euro V3), maar Open Raam Detectie en Geolocatie is hierbij niet standaard geautomatiseerd. Dit kan worden geautomatiseerd door Auto-Assist te activeren voor 3 euro per maand, of 25 euro per jaar.

V3 gebruikers kunnen een upgrade uitvoeren voor de V3+ app, dan zou het eenmalig 20 euro zijn (normaal gesproken zonder actie) en dan krijg je standaard ook Auto-Assist inbegrepen. Terugdraaien naar de V3 app kan inderdaad niet via tado°, mocht je toch willen terugdraaien neem dan binnen de termijn (afhankelijk van de app store) contact op met de appstore om de betaling ongedaan te maken.

Ik zie inderdaad vaak de feedback terugkomen dat de 3 golfjes worden gemist intern hebben wij dat van support al aangekaart en het is bekent. Helaas kan ik niet zeggen, wanneer dit terug zou komen in de V3+ app. Nu zie je in de V3+ staan 'verwarmen naar xx °C' en dan is er dus sprake van een warmtevraag.

Wij blijven de V3 app ondersteunen. Mocht je daarmee tevreden zijn dan kan je dat prima blijven behouden.

Groet,

Michael

• Michael, Dus als ik nu als gebruiker van de V3 app hem upgrade naar V3+ behoud ik mijn aan en afwezigheidsfuntie?
  • Hallo, hoe kan ik zien welke versie ik heb: de V3 of V3+.
    Ik zou zogezegd de aanbieding om eenmalig 13,99 te betalen in het hoofdmenu moeten zien, maar dat is niet het geval. Het is zo dat ik alles nog niet geinstalleerd heb en nu al ingekocht heb voor mijn verhuus binnenkort, een beetje voorzienig zijn kan nooit kwaad...

Ik wil vermijden dat ik dan de volle pot moet betalen en kreeg geen reactie via mail.
  • Gewoon niet updaten is mijn advies. Is m.i. geen toegevoegde waarde
  • Rob2Rob2 ✭✭✭

[ Nu zie je in de V3+ staan 'verwarmen naar xx °C' en dan is er dus sprake van een warmtevraag. ]

Dat klopt niet! "verwarmen naar xx" betekent alleen dat dit de ingestelde temperatuur is, niet dat er sprake is van een warmtevraag. Die tekst staat er ook als de ketel niet brandt en zelfs als het in de kamer warmer is dan die temperatuur.

• Persoonlijk krijg ik geen warm gevoel bij deze werkwijze van Tado. Er wordt wel degelijk gesuggereerd dat als je niet overstapt, je geen gebruik meer kunt maken van geolocatie. Door de opmerking "blijf genieten van automatisering" ben je geneigd om over te stappen. Erg misleidend.

Tado is vrij om deze abonnementsstructuur door te voeren maar ik hou er niet van en ik zou Tado om die reden ook niet meer aanbevelen aan anderen. Het is aantrekkelijk natuurlijk voor een bedrijf om terugkerende inkomsten te genereren maar als nadeel heeft het dat het mensen juist tegen zich laat keren. Je hebt bovendien niet de keuze om voor duurdere hardware te gaan om dit abonnement te omzeilen.

Ik zie graag dat Tado dit beleid herziet.

• Helemaal eens met JobJ.
    Dit lijkt op de printer terreur van HP. Printer kost weinig maar je bent een vermogen voor de cartridges kwijt.
Log In of Registreer om te reageren.