Kan ik met een instelling van een individuele radiatorknop de thermostaat de cv laten opstarten??

Als de thermostaat bijv op 19 staat en een radiator gaat open op smart instelling, kan de thermostaat dan ook automatisch aanschakelen

Beste Antwoord

Antwoorden

• Zou ik ook graag willen weten dit
  • Omdat ik dit opzet, zeer interessant vond, heb ik een slimme thermostaat bijgekocht. De slimme radiatorknoppen had ik eerder al geïnstalleerd.

De slimme thermostaat bedient nu de kring waarop mijn radiatoren zitten met de slimme knoppen, maar ik kan niet zeggen dat dit opzet werkt.

Als ik in een andere kamer de slimme knoppen warmte laat vragen, gebeurt er niets. De thermostaat, die in een andere ruimte hangt, reageert toch niet op deze "aanvraag". Als ik de temperatuur van de thermostaat verhoog, dan pas start de ketel en beginnen de radiatoren op te warmen.

Dus ik zou toch graag willen weten hoe dit nu juist werkt en of dit überhaupt wel werkt zoals de moderator hierboven aangeeft.

• lode_rlode_r
    december 2019 aangepast

Wel, ik heb zo'n configuratie en de slimme thermostaatkranen werken onafhankelijk (het is te zeggen zij geven het signaal aan de slimme thermostaat om te ketel op te starten) van de slimme thermostaat. Dus ik heb in verschillende ruimtes andere temperaturen. Ik merk ook het verschil van 'warmte vragen' in de diverse schema's.

• @Stuke, heb je radiatorknoppen in de andere kamer wel in de app in een andere ruimte geplaatst? Als ze in de app in dezelfde ruimte zitten als de slimme thermostaat, en je hebt deze slimme thermostaat als meetpunt ingesteld, dan kan het zo zijn dat de door jouw gevraagde temperatuur op de radioknop al bereikt is bij de kamer thermostaat en dan gebeurt er inderdaad niets.

• Het is intussen opgelost.

Deze opstelling kan je niet zelf instellen. Hiervoor moet je een berichtje naar de helpdesk doen en zij zorgen ervoor dat de slimme knoppen in de andere kamers via de slimme thermostaat met de CV kunnen "communiceren". Bedankt voor de reacties.

• @Stuke. Dat is wel vreemd, want ik heb die opstelling zelf kunnen doen, zoals in mijn eerdere post. Diverse kamers met slimme thermostaatkranen, andere temperaturen.

Log In of Registreer om te reageren.