Thermostaat verwijderen

Raf9783Raf9783
december 2019 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

ik zou mijn slimme thermostaat willen verwijderen en doorverkopen, want met een bridge en radiatorknoppen heb ik die niet nodig. Hoe doe ik dat?

Antwoorden

• @Raf9783 Ik denk dat dat niet kan, want je hebt de thermostaat nodig om je CV-ketel aan te sturen. De radiatorknoppen geven aan de thermostaat door of de ketel aan of uit moet.

• Nog even verduidelijken: ik heb een bridge, dus de thermostaat niet nodig. (Deze is ook al een tijd uitgeschakeld)
  • Rob2Rob2 ✭✭✭

Ik denk dat je een extensiekit bedoelt ipv een bridge.

Een bridge heeft iedereen nodig. Dat is ook het probleem want met die losse thermostaat kan de koper niets tenzij hij al een Tado systeem heeft (en dus een bridge) en de thermostaat bijvoorbeeld wil toevoegen als temperatuurvoeler in een ruimte waar hij radiatorknoppen heeft die de temperatuur van de ruimte niet goed meten.

En het is een lastig probleem want dit aanpassen van de configuratie kun je niet zelf doen, dit moet Tado voor je doen. En die denken dat ze op de stoel van de politie/rechter zitten en gaan bij overdracht van spullen vragen naar originele aankoopbewijzen. Je wilt nu de thermostaat verkopen maar de bridge, exstensiekit en knoppen houden, en de koper wil straks een thermostaat aankoppelen waar hij geen origineel aankoopbewijs van heeft. Dat doen ze dan niet voor hem. En dat aankoopbewijs geef je hem niet want dan kun jij straks je eigen spullen niet meer aankoppelen mocht je problemen hebben.

Dat is natuurlijk belachelijk maar het is hoe men werkt (zie andere topics daarover) en waarover kennelijk geen discussie mogelijk is.

Log In of Registreer om te reageren.