Stadswarmte en de statistieken in de app

Ik heb stadswarmte in huis, met een elektronische klepbediening in de meterkast. De klep, welke simpel werkt met een open of dicht systeem, heb ik aangesloten op een extensie kit. De thermostaat hangt draadloos in de kamer. Werkt op zich prima. Maar heb toch wat vragen... in de app statistieken kan ik zien wanneer tado warmte vraagt. Echter, zijn er altijd verschillende gradaties 'grijs' te zien. Ik heb gemerkt dat de klep alleen open gaat bij de meest donkere grijstint. De lichtere grijstinten doen niks, maar impliceren dat tado de klep half of een beetje open wil zetten. Dat kan volgens mij helemaal niet. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Want ik heb het idee dat dit de leerfunctie van tado verstoort...

Antwoorden

• JoeyJoey | Moderator

Beste Marijn,

Bedankt voor uw bericht,

De tinten geven een bepaalde tijdsduur aan van hoe lang een klep open staat, en dit is weer afhankelijk of de tado° dit noodzakelijk beschouwd. Het kan dus voorkomen dat de klep niet open gaat ondanks dat een lichte grijstint word aangegeven. Maar in meeste gevallen gaat de klep altijd open bij elke grijstint. Bij een lichte grijstint zal de klep dus uiteraard volledig open gaan, half open kan inderdaad niet, maar de duur van hoe lang deze open staat is korter dan bij donkerdere tinten.

Dit heeft in ieder geval geen effect op de leerfunctie of de statistieken van de tado°.

Met vriendelijke groeten,

Joey

Log In of Registreer om te reageren.