Thuis Aan de slag met tado°

Slimme radiatorknoppen installeren

Deze maand wil ik de installatie uitbreiden met slimme radiatorknoppen.

Heeft er iemand ervaring met het juist wel of juist niet plaatsen van deze knoppen in de ruimte waar ook de thermostaat hangt?

Beste Antwoorden

• Antwoord ✓

Hoe ik je vraag interpreteer is als volgt (hij is namelijk niet heel er duidelijk): moet ik slimme knoppen installeren in de ruimte waar ook de thermostaat hangt?

Het antwoord is ja, ervan uitgaande dat je ook andere ruimtes hebt die je los wilt kunnen bedienen. Wanneer je de ruimte met de thermostaat niet voorziet van slimme knoppen, wordt deze ruimte mee verwarmt als een andere ruimte ook warmte vraagt. Dit is doorgaans niet wat je wilt hebben, vandaar dat je de ruimte met de thermostaat 'afsluit' met slimme knoppen.

• ArieanneArieanne ✭✭
    Antwoord ✓

Hangt er vanaf. Heb je al thermostaatknoppen dan kun je in de ruimte vd slimme thermostaat daar nog goed mee overweg, immers de knop zal de toevoer afsluiten zodra de gewenste stand is bereikt. Heb je een een gewone knop dan wordt het moeilijker, dan kan temperatuur in de kamer vd slimme thermostaat wat variabeler worden door een warmtevraag van een slimme radiatorknop in een andere kamer.

Antwoorden

• Bedankt! Herminator verwoord mijn vraag goed. En ik begrijp uit het antwoord dat ik dus wél in de woonkamer, waar de thermostaat hangt, slimme radiatorknoppen moet monteren.

• Ja Herminator, de ruimte waar de thermostaat hangt (woonkamer) is snel warm, terwijl andere ruimtes wat later op temperatuur komen. Daar komt het nu niet goed van, de CV slaat simpelweg af omdat in de woonkamer de gevraagde temperatuur bereikt is.

Zelf was ik er ook vanuit gegaan om overal slimme knoppen te plaatsen, maar de installateur die volgende week een nieuwe ketel gaat plaatsen (en overal danfoss ventielen), dacht dat slimme knoppen in de kamer niet goed samen zouden gaan met de ook daar aanwezige thermostaat.

• Ook een goeie tip. Ga ik onthouden als we de boel volgende week installeren.

Daarna laat ik hier nog even horen of alles goed verlopen is...

groetjes

• Vanmorgen nieuwe cv-ketel en de slimme knoppen gemonteerd. Het aanmelden e.d. ging erg soepel. Nu nog diverse programma's maken en het lijkt vooralsnog allemaal prima te gaan werken.

Bedankt voor het meehelpen en de tips! 👍️

Log In of Registreer om te reageren.