Thuis Suggesties, ideeën en verbeteringen

Extra Geofence-zone (werk, ...) die bij verlaten ervan al de verwarming aanzet (desnoods na bevestig

Ik heb vloerverwarming voor de gehele leefruimte. Eigenschap van vloerverwarming is dat het langzaam gaat.

Als ik dus de huidige Geofencing opzet dan schakelt mijn verwarming pas in als ik zo goed als thuis ben. En dus zal ik nog een dik uur in de kou zitten.

Als ik nu een tweede Geofencing area kan aanduiden als 'werk' en kan vragen dat hij bij het verlaten van deze locatie de verwarming reeds start, of op z'n minst een notificatie geeft met de vraag of ik graag de verwarming aanzet dan zou ik dat zeker handig vinden. Ik woon een uurtje van mijn werk dus dan heeft mijn vloerverwarming al een uurtje de tijd om op dreef te komen.

De huidige geofencing lijkt me enkel bruikbaar met radiatoren. Voor vloerverwarming is het een stuk minder bruikbaar.

1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

• Volkomen mee eens, zelfs voor gewone radiator-verwarming is dit handig, want dat duurt ook nog wel een minuut of 20

• Ik stel zelfde vast. De geolocatie-functie werkt niet naar behoren.

Als ik thuis vertrek, schakelt de thermostaat automatisch uit als ik de ingestelde zone verlaat. Hier stelt zich geen probleem. Ik stel echter vast dat bij terugkeer, de app veel te laat reageert en blijkbaar dezelfde ingestelde zone hanteert om te reageren. De aanbevolen actieradius van <400 m maakt natuurlijk dat zelfs de radiatoren nog niet warm zijn als ik thuiskom. Een tweede zogezegde actieradius werkt mi niet. Ik heb de indruk dat de app niet kan volgen GPS gewijs, want op 500 meter van mijn huis zit ik buiten de grootste actieradius-cirkel en op 400 meter duik ik meteen in de kleinste actieradius-cirkel.

Ik maak er al spijt van dat ik betaald heb voor deze "Geolocatie-functie". Wellicht zal men zeggen dat er iets schort met mijn ingestelde parameters. Ik heb nochtans de aanbevolen check-procedure gevolgd en meen niks verkeerd ingesteld te hebben, noch op mijn gsm, noch op de PC (locatie woonst). Dit geldt voor mijn gsm, maar ook voor deze van mijn huisgenoot.

Het is voor mij trouwens een raadsel hoe de app kan weten wanneer de verwarming van op afstand te activeren rekening houdende met de ingestelde parameters (comfort, ..), afstand, buitentemperatuur, ... enz.

Misschien kan Tado mij van antwoord dienen. Hopelijk doe ik iets verkeerd... .

• Ik wil de instelling van het "woongebied" vergroten.

Deze is nu maximaal in te stellen op 3000 meter. Dit is wel prettig bij het verlaten van de woning, maar veel te klein bij thuiskomst. De woning is altijd koud / onbehagelijk omdat de verwarming te laat aanspringt.

Eigenlijk zou je twee situaties moeten kunnen instellen.

Woning verlaten; dan is voor uitschakelen van de CV de 3000 meter prima

Niemand thuis: dan bij het benaderen of "binnen dringen" van de ingestelde geofence kan dan de afstand prima 10 km of meer zijn

Tot dat dit mogelijk is, zou ik de huidige instelmogelijkheid van 3000 meter opgehoogd willen zien tot 15 km

Log In of Registreer om te reageren.