Zorgen dat de Slimme radiator knoppen de CV niet aansturen.

Hoi,

Ik heb een slimme radiatorknop in de slaapkamer geïnstalleerd, maar ik wil niet dat deze de CV (ofwel de slimme thermostaat) aanstuurt als er warmte vraag is. Dus alleen verwarmen als de slimme thermostaat al aan staat. Nu wordt het veel te warm in de huiskamer als dat niet nodig is en ik wil niet nog een aantal radiatorkranen en slimme koppen kopen om in de huiskamer te installeren.

Ik kan in de app niet vinden hoe ik dit kan instellen. Is dit wel mogelijk?

Antwoorden

• RonaldMRonaldM
    1 februari aangepast
    Nee als er geen slimme knoppen in de ruimte aanwezig zijn waar de thermostaat hangt werkt het niet zo. Als de slaapkamer warmte vraagt zal de thermostaat de andere slimme knoppen sluiten als in die ruimtes de warmte goed.

Zie ook onderstaande links voor meer uitleg
    https://support.tado.com/hc/nl/articles/115000533286

https://support.tado.com/hc/nl/articles/115000550043
  • Dat kan volgens mij wel. Even vragen via de support.

Toen ik Tado eerst installeerde, werkte het precies zoals jij wil. (Dat gebeurt blijkbaar automatisch als je eerst radiatorknoppen installeert, en daarna pas de slimme thermostaat). Dan vragen de radiatorknoppen niet zelf om warmte.

Wat je aan support kunt vragen is of ze van die specifieke slimme radiatorknop de 'warmtevraag' aan de ketel kunnen uitschakelen. Daarna vraagt die dan niet meer zelf om warmte en bereik je volgens mij wat jij wil.

• hapklaarhapklaar
    3 februari aangepast

Dank voor jullie reactie, ik heb support gevraagd of dit mogelijk is en of dit dan ook meteen in de app opgenomen kan worden in de instellingen voor de knop. Zou mooi zijn als we dit per knop kunnen regelen.

Ik laat het resultaat nog wel even weten.

• JoeyJoey | Moderator

Beste hapklaar,

Bedankt voor uw vraag,

Dit kan door de ondersteuningsteam ingesteld worden. Dit zal geen feature worden aangezien dit verzoek zelden wordt gesteld en ook een eenmalige vraag/verandering zal zijn.

Met vriendelijke groeten,

Joey

Log In of Registreer om te reageren.