Thuis Algemene vragen en opmerkingen

Op afstand status “afwezig” omschakelen naar “aanwezig”

Tado is geïnstalleerd in mijn vakantiehuisje. Als ik nog thuis ben (dus op grote afstand) wil ik de thermostaat instellen op het slimme schema. Dat lukt me nu niet. Wel kan ik de thermostaat instellen op een vaste temperatuur. Als ik hem dan instel tot het volgende tijdsblok, schakelt de thermostaat bij het volgende tijdsblok terug naar de afwezigheid temperatuur.

Hoe kan ik de status “Afwezig” op afstand omschakelen naar “Aanwezig”?

Beste Antwoorden

• Antwoord ✓

Dat kan dus niet. Is hier de algemene klacht. Het systeem wil hier slimmer zijn dan de mens. Een systeem wordt pas slim, als je als mens slimmer kunt zijn en het helemaal naar je hand kunt zetten.

Overigens vind ik de geschetste methode prima werken. Zijn we een paar dagen weg, stellen we de gewenste zones handmatig een half uur voor thuiskomst in.

Antwoorden

• 22 februari aangepast

Voor zover ik weet, kun je inderdaad niet schakelen op aanwezig en afwezig, zonder dat je daarvoor een melding krijgt.

wat je wel kunt doen, is de temperatuur verhogen en de schuif helemaal naar rechts zetten op “totdat je annuleert”.

Eenmaal aanwezig, annuleer je en zit je weer in het slimme schema.

• Ja, dat had ik al ontdekt. Ik zou nu juist op afstand in het slimme schema willen komen.

• Rob2Rob2 ✭✭✭

Ja het is zo'n simpele vraag he? en het zou simpel te realiseren moeten zijn.

Maar Tado doet hier al jaren niets mee. Dus reken er maar niet op.

• Volgens mij zijn ze er juist wel mee bezig. Las zoiets op Amerikaans forum.

Ik hoop het ten minste!
  • MichaMicha ✭✭
    Micky_nl ik zie geen update in de Playstore. Of bedoel jij voor Apple?
  • MichaMicha ✭✭
    Als ik weg ga voor lange tijd zet ik mijn geozone aan. De app ziet dan dat ik weg ben en schakelt alles naar ingestelde afwezigheids temperatuur. Geo uitzetten springt ie weer aan op programma.
  • Apple inderdaad.

Ik heet eigenlijk Micha... te toevallig haha
  • Rob2Rob2 ✭✭✭

VERHIP! Ze hebben dit in de webapp nu ook ingebouwd! Ik kan nu op de knop "Thuis" klikken en een schakelaar heen en weer zetten tussen Thuis en Afwezig en dan licht de thermostaat even op met de nieuwe status....

Ik had niet gedacht dat dit ooit nog zou gebeuren. Alleen NU heb ik er niks aan, want nu ben ik de hele dag thuis (Coronacrisis weet je wel, thuiswerken indien mogelijk) en nu zou ik weer veel meer hebben aan meer geavanceerde schema's. En dat zit er nog niet in, helaas.

Dus dan moet ik toch weer in een van de schema's gaan wijzigen en dat als ik weer normaal ga werken weer terugdraaien....

• Ja inderdaad in de browser is het mooi verwerkt.

Dan zal het in de volgende update van iOS ook wel zitten.

• Rob2Rob2 ✭✭✭

Nou nog een "afwezig tot...." met datum en tijd kiezer :-)

Dat had mijn oude Honeywell Chronoterm wel! Daar kon je gewoon met een paar toetsdrukken instellen dat je even weg bent tot een bepaalde tijd of zelfs meerdere dagen. Zodat als je terug kwam de verwarming al weer aan was.

• Dank allemaal voor het meedenken. Wat mij betreft is met de nieuwste aanpassing mijn wens vervuld.

Blijf gezond, hou 1,5 m afstand en let een beetje op elkaar

😉

Log In of Registreer om te reageren.