Thuis Algemene vragen en opmerkingen

Auto assist uitzetten?

Ik ben nu op vakantie maar er is nog niemand in huis bij mij. Diegene heeft geen tado app en is ook te a-technisch om deze te gebruiken.
Nu ik weg ben slaat de verwarming uit. Ik heb mijn apparaat verwijderd uit de geolocatie functie. Nu geeft hij aan dat er geen apparaten zijn en daarom de verwarming uit zet.
Waar kan ik auto assist uitzetten zodat het slimme schema gevolgd wordt ook als ik niet thuis ben?

Antwoorden

• JoeyJoey | Moderator

Hallo Marf,

Bedankt voor je vraag,

Normaal gesproken hoef je alleen maar Geolocatie in je app uit te schakelen, maar aangezien je jouw telefoon al hebt verwijdert is dit niet meer mogelijk, in dit geval neem contact op met ons ondersteuningsteam via het contactformulier:

Of via onze Live Chat (gele chatbox linksonder):

Vriendelijke groeten,

Joey

• Hi Joey,

Ik heb mijn telefoon niet verwijderd. Ik bedoelde dat ik het schuifje geolocatie op uit heb gezet.
    Geolocatie staat dus uit. Maar hij geeft nu dus aan dat er geen apparaten zijn en daarom op afwezig staat. Dat is op zich al vreemd. Stel dat ik m'n tel kwijtraak dan ben ik mijn slimme schema ook kwijt en zit ik in de kou.
    In het menu auto assist valt niets in te stellen.
  • Rob2Rob2 ✭✭✭

Marf,

We weten allemaal dat het dom werkt maar Tado doet NIKS.

Ja, de hele tijd naar de support verwijzen. Maar een simpel knopje of vinkje in de app of web interface waarmee je kunt aangeven of er iemand thuis is of niet, dat doen ze niet.

Jammer jammer jammer....

• Dat is heel raar als dit niet zou kunnen. Ik had eerst de oude app en daar kon dit volgens mij wel. Nu heb ik betaald en kan het ineens niet?
  • Hi Marf,

Ik heb zelf nog de V3 app, weet dus niet of het hetzelfde is als in de V3+.

Je kan bij je schema eens kijken (waar je de blokken in kan geven wanneer/hoe laat het een bepaalde temperatuur moet zijn. Daar kan je onder geavanceerde instellingen aangeven of geolocation aan moet of niet.
    Hopelijk is dit ook nog in de V3+ mogelijk 😀

Gr Mitchell
  • MarfMarf
    12 maart aangepast
    Nee die instelling is er niet in v3+.
    Je kan alleen bij de algemene instellingen geocatie uitzetten, maar wanneer je dit doet dan geeft de app aan dat er geen locatie bekend is voor een apparaat en daarom blijft hij in afwezig modus. Hierdoor schakelt hij alle radiatoren in huis uit. Maw je kan zonder geofencing geen gebruik maken van slimme schema's.
    Dit lijkt mij gewoon een bug. Kan iemand van tado hierop reageren?
  • Krijg ik nog een reactie van tado?
  • Hoi Marf. Ik heb V3+ en heb hetzelfde gedaan als jij beschreven hebt (want ik zie überhaupt het nut van geolocatie niet). Ik heb echter geen enkel probleem. Ook zie ik de instelling die Mitchell beschrijft in het schema (ik had namelijk hetzelfde willen adviseren).
    Wellicht is het zo dat, omdat de geolocatie actief is (je bent immers niet thuis), het nu niet meer mogelijk is om alles te wijzigen. Kun je de geolocatie weer eens aanzetten en dan kijken of je de setting kan zien?
Log In of Registreer om te reageren.