Thuis Aan de slag met tado°

Hoe kan ik controleren of mijn slimme thermostaat communiceert met mijn ketel?

Ik heb de slimme thermostaat aangesloten op de bestaande bedrading in de woonkamer volgens de instructie, de bedrading heeft 12V spanning dus er is 'fysiek' contact.

Echter ik heb ook twee slimme thermostaatkranen in de slaapkamer.

In de slaapkamer werkt alles prima, in de woonkamer gebeurd er niets en blijft de temperatuur op 21-22 graden. Ook als deze op 15 graden staat i.v.m. afwezigheid of op 19 graden 's nachts.

Lijkt op het probleem van 'baardaap'

Hoe kan ik checken of de slimme thermostaat communiceert met de ketel?

Antwoorden

• 7 maart aangepast

Ik vermoed, dat je geen Tado thermostaatknoppen in de kamer hebt. Als daar gewone ventielen of mechanische thermostaatknoppen opzitten, dan zal bij iedere warmtevraag hier warmte geleverd worden. Dus als er warmtevraag in de slaapkamer is, zal er ook warmte in de woonkamer geleverd worden. Wil je iedere ruimte afzonderlijk van elkaar kunnen regelen, moet je op iedere radiator een tadoknop installeren.

Wat gebeurt er als je iedere ruimte op vorstbeveiliging zet. Blijft de ketel dan ook branden?

• Taco zelf heeft op afstand na kunnen gaan of de thermostaat de ketel bestuurt en dat lijkt niet het geval.

Er is dus wel een fysieke verbinding want 13 Volt op de draden. Maar geen communicatie?

Log In of Registreer om te reageren.