Thuis Algemene vragen en opmerkingen

Warmwater

Stel je hebt middels de app het warmwater ingesteld op uit om 21.00u.
Nu wil je bvb om 22.00u warmwater, moet je dan eerst via de app het warmwater handmatig aanzetten ?
Ik zette namelijk de douche aan en kreeg geen warmwater,zelfs niet na 10min wachten.

Reacties

• Ik weet niet hoe het in z'n algemeenheid werkt, maar wel hoe het bij mijn CV werkt. Ik heb namelijk geen boiler in de CV en als het warm water uit staat, krijg ik idd geen warm water. Ik heb het warm water dus 24 uur aan staan.

Bij CV's met een boiler zorgt het ervoor dat de boiler warm water behoudt. Of zulke CV's dan warm water geven als het war water van tado uit staat weet ik niet.
  • Bedankt Herminator
    Ik denk dat ik hem dan ook maar instel op 24,00u dan maar wat minder besparen.
  • Rob2Rob2 ✭✭✭

Ja het hangt van de ketel af hoe het werkt. In mijn ketel zit zo'n klein buffervat (ik wist niet dat ze er ook helemaal zonder buffer zijn, weet je dat wel zeker?) en hier is het zo dat als warm water aan is het ding op 55 graden gehouden wordt en er dus meteen 2L ofzo warm water is, en als warm water uit is dan moet ie helemaal van koud af starten maar het water wordt na 30 sec ofzo toch wel warm.

Maar ik heb van een collega gehoord dat het bij hem ook niet zo werkt en dat het water koud blijft.

Als er geen buffervat is dan is er wellicht helemaal geen gasverbruik als het warm water aan is maar de kraan dicht. Immers wat moet ie dan verwarmen? Dus dan kun je hem gewoon aan laten.

• Rob, ik heb nog eens goed gekeken. Het kan zijn dat ik de ketel op eco stand heb staan. Ik heb wel iets van een comfortstand namelijk, waarmee ik sneller warm water zou moeten hebbeb. Anyhow, de werking in eco blijft hetzelfde.
  • Rob2Rob2 ✭✭✭
    5 april aangepast

Mijn ketel schakelt op ECO als de Tado het warm water uit zet en op COMFORT als de Tado het warm water aan zet. Dat is hetzelfde als er ook gebeurde met mijn Honeywell Chronotherm.

Zowel in de stand ECO als in de stand COMFORT geeft ie warm water als de kraan open gaat, alleen bij ECO duurt het langer omdat alles koud is (bij COMFORT houdt ie het interne buffervat op de ingestelde temperatuur).

Maar zoals gezegd, dat kan wisselen per merk ketel en wellicht ook aan de hand van een van de vele onzichtbare instellingen in de Tado die de helpdesk kan aanpassen. Beetje jammer dat je die zelf niet kunt bekijken.

• Het is dus ketel afhankelijk. Als ik warm water uitzet, dan levert de ketel alleen nog wat er in het buffervat zit maar warmt dat niet meer op.

• DragunovDragunov ✭✭
    • permanent aan: tapbedrijf, voor brander aan
    • knippert: brander aan in het tapbedrijf

Dit zie ik in mijn handleiding van mijn ketel

• Dit kreeg ik als antwoord van Tado, op de vraag of indien het warmwater uitstaat de ketel bij warmwater-vraag toch warmwater kan geven.

Hallo, bedankt dat u contact met ons opneemt.

Helaas, nee, dat zou niet mogelijk zijn. Wanneer u tado° vertelt dat uw warm water moet uitstaan, blijft het uitstaan na het commando.

De groeten, Dajana

--

Dajana Dajana from tado
  • Kunnen ze toch een functie toevoegen of niet?

• 2 juli aangepast
    Mag ik vragen wat voor ketel jullie hebben. Ik heb een HR ketel. En tot bijna een jaar geleden kon ik het warm water aan en uitzetten. Nu dus ineens niet meer. Tado beweert dat de Tado dit helemaal niet kan regelen....,,
  • DragunovDragunov ✭✭

Hier hebben ze (TADO) nadien de functie warm water aangezet in systeem, stond eerst niet tot mijn beschikking in applicatie

Log In of Registreer om te reageren.