Thuis Aan de slag met tado°

tado aanschaf ivm houtkachel

Denny84Denny84
3 april aangepast in Aan de slag met tado°

Hallo

Wij zijn aan het verbouwen en hebben in onze huis bijna overal nieuwe verwarmingen met thermostaatkranen gemonteerd behalve in de gang , garage en serre .

Nou maken wij vaak gebruik van houtkachel dus ben gaan lezen over verwarmen per kamer . Nu wil ik het tado systeem gaan aanschaffen maar wil zeker weten dat ik het goed doe en niet onnodig geld uitgeef uiteraard.

in de woonkamer hangt de bedraden thermostaat met 4 verwarmingen en de houtkachel welke regelmatig aanstaat . Boven zijn er 2 van de 3 slaapkamers in gebruik en is ook de douche , op de zolder is ook een slaapkamer .

Is het nu zo dat ik slimme thermostaat met 8 knoppen moet aanschaffen ? zodat de woonkamer te regelen is via de thermostaat ( knoppen zijn slave aan de thermostaat ) en de slaapkamers + douche apart te regelen zijn ??? of stellen jullie iets anders voor ?? De andere verwarmingen welke niet voorzien zijn van tado knoppen worden dan verwarmd als een van de ruimte warmte vraagt waar wel tado knop is ?

hoe zit het met geo gebeuren ? mijn vrouw en ik werken dus soms past oma op de kinderen hoe is dit dan te regelen op een makkelijke manier of moet ik dan ook de app op haar telefoon zetten ?

zijn er in de app ook schemas aan te maken per kamer als ik het goed gelezen heb ? registreert tado ook hoe snel deze per kamer opwarmt ?

Beste Antwoord

Antwoorden

• Ik heb een grote woonkamer/keuken gemaakt van me huis( geen tussenmuren meer . Mijn huis is gebouwd in 1956 en heb ik na laten isoleren vorig jaar , overal kunststof kozijn en hr++ glas . Dus qua isolatie zit het wel goed . Het is dus even proberen wat het beste gaat werken met het instellen van de tado per zone / of slave aan de thermostaat
Log In of Registreer om te reageren.