Thuis Algemene vragen en opmerkingen

Warm tapwaterstand: uit, eco of aan?

Ik heb Tado v2 met een Intergas 26/28 ketel. Op de ketel kun je aangeven of je warm tapwater continu warm (aan), moet verwarmen bij vraag (uit) of moet leren (eco).

Maakt die stand uit of zorgt de Tado-thermostaat voor de waterwarmte?

Beste Antwoord

Antwoorden

• Tado regelt dit allemaal.

Maar hier kan ik enkel kiezen voor warm water aan of warm water uit.

Mijn ketel ondersteunt zelfs zomerstand, maar Tado heeft deze instelling niet aan boord

• sjasja
    Misschien en late reactie, maar ik zou de warm houd functie altijd uitlaten! Zonde van de energie en het scheelt zo weinig. Dus test even of het daadwerkelijk veel tijd scheelt als die aan of uit staat, ik heb bij mijn remeha calenta 40c weleens gemeten en het verschil was een seconde sneller warm water
  • B79B79 ✭✭✭
    Het viel mij dit weekend ook op dat na het plaatsen van een nieuwe cv ketel veel van die instellingen niet meer mogelijk zijn op een nieuwe ketel.
    Deze functie stond bij mij toch altijd al uit.
    Wat ik nu minder vind is dat de vaste warm water instelling standaard 55 graden is als je de warm water in de app uit zet. Dit is op de ketel niet meer aan te passen.
    Je kan het op de ketel niet meer vast zetten op bv 65 graden. Tado overruled dat helemaal. Als je in tado de temperatuur op 65 zet komt er wel heet water uit wat warmer is dan 55. Beetje jammer.
    Hier contact met de helpdesk over gehad. Maar die snapte niet wat ik bedoelde.
Log In of Registreer om te reageren.