Thuis Aan de slag met tado°

Stadsverwarming en radiatorknoppen

Ik ben mij aan het oriënteren om een tado set aan te schaffen voor mijn radiatoren in de woonkamer. Ik heb stadsverwarming en ik begrijp dat ik toe kan met slimme knoppen en een bridge. Nu zijn de radiatorknoppen heel laag geplaatst. Krijg ik dan geen vertekend beeld van de ingestelde temperatuur. Zijn zijn op circa 20 cm van de vloer geplaatst. Normaal meer ik de temperatuur van de ruimte op circa 1,5m hoogte. Is uitbreiding met een slimme thermostaat dan een oplossing?

Antwoorden

• B79B79 ✭✭✭
    Ik denk dat dit wel mogelijk is. Als je de slimme thermostaat (die heb je wel nodig) als master instelt dan volgen de knoppen vanzelf.
    Ik zou uit voorzorg deze vraag met jouw situatie bij tado zelf voorleggen. Zou jammer zijn om heel veel geld uit te geven voor iets wat mogelijk helemaal niet gaat werken.
  • AJdMAJdM

Ik heb blokverwarming en dat is denk ik wel vergelijkbaar. Als je een internetbridge neem met thermostaatkranen werk het. Je kan op de kranen een afwijking invoeren om de temperatuur op de hoogte te “corrigeren”.

Log In of Registreer om te reageren.