Thuis Aan de slag met tado°

CSI knop vervangen?

Ik heb een thermostaatknop waar zo te zien CSI als merk opstaat. Op de connector staat 1/2 . Kan ik de metalen ring losdraaien zonder dat de verwarming leegloopt en een tado thermostaatknop erop zetten?

Beste Antwoord

Antwoorden

• DragunovDragunov ✭✭

Ja hoor, dan zie je dat pinnetje die klep aanstuurt

• Bedankt, gelukkig.

Dus de geribbelde ring open draaien? Heb ik dan nog een verloopstuk nodig?

• DragunovDragunov ✭✭
    2 mei aangepast

Inderdaad, gewoon de kop ervan draaien, dan hou je het T-stuk over met pinnetje erin.

Mogelijk dat die knop na al die tijd al enorm spant erop, dan zal je gereedschap nodig hebben, ik kon bij twee ze gewoon met de hand afdraaien

Hangt ervanaf, bij de Tado zitten er verschillende adapterstukken.

Hier kon ik twee ervan rechtstreeks erop draaien.

De anderen zouden een adapter nodig hebben, maar ze moeten in feite toch vervangen worden, dus zullen we direct de correcte steken zodat een adapter niet meer nodig is

• Het is gelukt de kraan eraf te draaien. Nieuwe kraan kan erop worden geschroefd maar geeft error bij calibratie. Geen code, enkel symbool van steeksleutel en temperatuur van 23graden wat niet klopt met hoe warm de kamer werkelijk is.

• DragunovDragunov ✭✭

De rest zou ik niet meer losmaken, want als je met steeksleutel erop zal zitten nu, ben ik vrijwel zeker dat het water er gewoon zal uitspuiten

• De verwarming wordt nu ook niet warm. De knop geeft nog steeds een fout zonder een E nummer te geven. :(

• Het is gelukt.Toevallig kwam een monteur langs om de verwarmingsketel te onderhouden en hij heeft het pinnetje losgekregen. Hij zat helemaal ingeduwd vast. Nu doet de tado knop het goed :) Bedankt voor de hulp

Log In of Registreer om te reageren.