Thuis Aan de slag met tado°

Installatie Thermostaat

Momenteel gebruik ik de NEST Gen3 thermostaat met Heatlink.

De NEST Gen3 Thermostaat is met 2 draden verbonden aan een Heatlink (low voltage), ik gebruik geen batterijen bij de Nest. De Heatlink is met 2 draden verbonden met de OT aansluiting op de ketel en met 230V via een stopcontact.

Bij het installatie proces heb ik in eerste instantie gekozen voor een standaard thermostaat aan de ketel met de gedachte dat ik de twee draden van de Nest af kon koppelen en aan kon sluiten aan de TADO Thermostaat en vandaar aan de aan OT aansluiting op de ketel (Vaillant Eco Tec plus)

Het wachten op de mail van TADO op basis van de installatie assistent duurt belachelijk lang, ik heb daarom inmiddels weer de Nest geïnstalleerd omdat ik wel warmte wil tijdens het wachten op antwoord van Tado.

Maar goed de aansluiting blijkt niet te werken en om verder te kunnen heb ik een extensiekit besteld.

PROBLEEM

Ik wil ik graag het installatie proces afmaken met als uitgangspunt de vervanging van de Nest en de Heatlink. Daar de installatie wizard maar 1 keer gestart mag worden en er geen verdere beschrijving bij de kit is heb ik geen installatie beschrijving. Een mail sturen naar TADO is zinloos want het wachten op antwoord duurt gewoon dagen.

VRAAG.

De extensiekit heeft 4 draden. Klopt het dat ik 2 draden aan kan sluiten aan de OT en 2 draden aan N en L in de ketel? Daarna de setup vervolgens van de kit en daarna de thermostaat.

Ik hoop dat het via de community wat sneller gaat dan het rechtstreekse contact met Tado want dat is bedroevend traag.

VRAAG

Kan ik de low voltage draden die nu aan de Nest verbonden zijn als voeding voor de TADO Thermostaat gebruiken? Of krijt de Tado thermostaat alleen voeding uit de batterijen.

VRAAG

Graag wil ik eigenlijk de installatie afmaken, net als uitganspunt de vervanging van de NEST en de Heatlink, via de wizard (via www.tado.com/login) is een reset mogelijk omdat ik de wizard/assistent al een keer gebruikt heb met als uitgangspunt een standaard thermostaat.

Antwoorden

• JoeyJoey | Moderator

Hallo Scorpion,

Onze excuses voor het lange(re) wachten, ik hoop dat u begrijpt dat wij kampen met een vertraging in respons om de simpele reden dat wij te maken hebben met restricties opgelegd buiten onze controle als gevolg van een pandemie...

Zover ons bekend is heeft uw ketel geen OT aansluiting, tenzij er gebruikt gemaakt word van een vertaalmodule. tado° kan slecht overweg met deze module en is onnodig omdat tado° direct kan communiceren over eBUS. In dat geval zal deze module ook verwijdert moeten worden.

De installatie team doet hun best om alle aanvragen zo spoedig mogelijk te verwerken, maar nogmaals, door een onvoorziene (wereldwijde) oorzaak, duurt dit langer dan normaal,

Met vriendelijke groeten,

Joey

Log In of Registreer om te reageren.