Thuis Algemene vragen en opmerkingen

Verschil tado thermostaat uit set en losse thermostaat

Is de losse slimme thermostaat hetzelfde als degene die in een set zit?

Ik heb 4 sets besteld op Amazon met het idee 4 verschillende zones te maken, aangezien ik overal radiator covers heb gemaakt, en de slimme radiator thermostaat dus in de cover zit en nooit de juiste kamertemperatuur zal uitlezen,
Ik had al van de support begrepen dat je dus de een losse thermostaat aan de muur de master kan laten zijn voor de slimme radiator kranen in die specifieke ruimte.

Maar, nu bedenk ik me opeens, is de V3+ in een set met bridge en 2 kranen wel dezelfde thermostaat als de gene die los verkrijgbaar is.

Reacties

• Rob2Rob2 ✭✭✭

Die dingen zijn allemaal hetzelfde. Ik zou eerst alleen de thermostaat die ook de ketel aanstuurt in het systeem zetten en de hele boel werkend maken en dan pas die anderen toevoegen.

• B79B79 ✭✭✭
    Thermostaat is exact hetzelfde.
    Enige verschil is dat je deze niet met kabels hoeft aan te sluiten.
    De functie om je cv ketel aan te sturen loopt nog steeds over je thermostaat die de ketel aanstuurt.
    Eigenlijk fungeren die op de andere ruimtes alleen als sensor om te meten.
    Ik had hier hetzelfde probleem als jou. Dit op dezelfde manier opgelost en nu werkt die ruimte perfect.
  • sjasja
    Ik heb nooit geweten dat tado dit kon! Ik had al gerommeld met danfoss z-wave kranen en daar de temperatuur sensor van verlengd, maar waar laat je die weer.

En er kwam een mooie aanbieding voorbij op Amazon uk, icm de huidige korting op de tado site viel de complete prijs voor 10 kranen en 4 thermostaten en 3 internet bruggen waar ik niets mee doe

Vandaag begonnen met aansluiten,tot op heden gaat alles goed en is de intergratie in me domotica systeem ook prima,
    Dit maakt tado nog interessanter aangezien ik er nu allerlei events op los kan laten, als bv de airco in de slaapkamer aan staat, dat die automatisch de verwarming in de slaapkamer automatisch uit zet etc. Of een echte koppeling naar een raamsensor
    Ook geolocation zonder abbo, ookal kan dat ook met HomeKit natuurlijk

Het enige wat ik zonde vind dat het cloudafhankelijk is! Ben toch altijd wel een beetje fan van een local api

En even bedenken of ik een bypass ertussen zet of de radiator op het toilet open laat, met ff snel testen vond ik dat er best een lange nalooptijd van de cv pomp is nadat de tado de radiatorkraan dicht heeft gezet
Log In of Registreer om te reageren.