Thuis Suggesties, ideeën en verbeteringen

Warmhouden tapwater aan/uit met behoud ingestelde temperatuur

Ik ben een beetje aan het spelen geweest met de warmwater functie van mijn remeha calenta 40c

Als ik de remeha als calenta 40c configureer kan ik niets doen aan de watertemperatuur en overruled tado zelfs de standaard instelling.

Deze had ik altijd op 60 graden staan, en ik merk dat m’n regendouche flink minder water geeft als tado hem op 55 graden zet

Als ik de ketel configureer als calenta 28c kan ik opeens wel de temperatuur regelen, maar dit houdt in dat ook het warmhouden van het water aan staat, wat ik altijd zonde vind, zet ik hem uit gaat die weer naar 55 graden.

Het zou volgens mij een prima optie zijn als je de temperatuur kan instellen via de app en ook kan instellen of de ketel water warm moet houden of niet,bij een ketel zonder ingebouwde boiler is dit gewoon zonde! Dit geeft bij mij een seconde eerder warm water.

Reacties

• B79B79 ✭✭✭
    Ik heb exact hetzelfde probleem als jou.
    Bij mij overruled tado ook alles. Als ik warm water helemaal uit zet blijft er ook maar 55 graden water over. De warm houd functie wil ik ook niet gebruiken. Maar het is onduidelijk of dit aan staat.
    Ik heb dit bij tado neer gelegd maar die snapte mijn probleem niet. Ik heb het idee dat dit aan een taal barrière ligt. En dat alle communicatie via een vertaal robot loopt.
    Na ellenlange discussies heb ik het maar opgegeven.
    Ik had zelfs de hele tegel in de app laten verwijderen. Toen was er helemaal niks meer aan te passen.
    Dit alles maar weer terug laten zetten.

Wat ik wel heb uitgevonden is als je in de app de temperatuur tijdelijk veranderd komt er wel de gevraagde temperatuur uit de kraan.
    Beetje omslachtig.

Vind het erg vervelend dat tado je niet de vrijheid geeft hoe je met je eigen installatie wil omgaan.
    Beetje betuttelend allemaal.
  • sjasja
    ja best lastig!

Ik gebruik een domotica toepassing, dus even kijken of ik bij mij hem ga doorschakelen naar 60 of 65 graden als de douchedeur open gaat(daar zit al een magneetcontact op ivm de afzuiger) alleen zag ik ook dat er een vertraging in de activatie zit, dus ik moet daar ook ff mee spelen!

Ja, jammer dat er niet meer controle over je eigen systeem is! Een soort pro mode zou best een leuke toevoeging zijn.

Het systeem kan veel, alleen kan je zelf niet zoveel, zo wil ik ook sommige radiators uitsluiten van warmtevraag, maar dit moet je in de praktijk wel testen of dit echt goed werkt, maar activatie of deactivatie kan alleen via de helpdesk, dus ff testen zit er ook niet zo makkelijk in
Log In of Registreer om te reageren.