Instellen van CV Water temperatuur via de app (net als warm water) - OpenTherm

gaha
gaha ✭✭✭

De water temperatuur van Warm water kan via de app ingesteld worden.

Het zou fijn zijn om dit ook te kunnen doen voor de CV Water temperatuur.

53
53 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

• B79
    B79 ✭✭✭
    Mee eens. Zou een hele waardevolle toevoeging zijn aan het systeem.
  • gaha
    gaha ✭✭✭
    Ef op stemmen/upvoten dan ;) kan als je hierboven op stemmen klikt 👍🏼
  • Niet alleen instellen maar ook zichtbaar welke temperatuur water wordt geleverd. Er zijn bedrijven die Tado in een pakket leveren met Speedcomfort. Speedcomfort claimt dat de keteltemperatuur omlaag kan. Het zou mooi zijn om te volgen hoe de combinatie Tado en Speedcomfot werkt.

• Heb hier zelf ook op gestemd

• Het is al bizar dat het standaard op 55C staat, terwijl dat in Nederland volgens de voorschriften op 60C standaard moet staan i.v.m. legionella.

• gaha
    gaha ✭✭✭
    Wellicht zou een toevoeging nog zijn dat je hier de cv temperatuur ook helemaal op 0 kunt zetten. Dan zou dat direct kunnen fungeren als de (elders) gevraagde zomerstand.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Wat gaha zegt zou wel een hele waardevolle toevoeging kunnen zijn.
    En die standaard instelling voor tapwater van 55 graden heb ik ellenlange discussies gehad met tado. Dat snappen ze daar echt niet. Legionella blijkt iets te zijn wat alleen in Nederland voorkomt of zo. En wij de enige zijn op de wereld die daar dood aan kunnen gaan.
    Het blijft wel een Duitse firma. De speculaties die ik daar over denk mag je zelf invullen.....
    net als het laten dood vriezen van je klanten door een helpdesk die pas na een week reageert.
  • Zou wel nuttig zijn. Ik heb niet de hele dag de hoge temp nodig. Hangt ook af met heoveeel mensen je het huis bewoont/douche gebruikt.

Euh, is er geen legionella programma - 1 maal per week temp op 65° zetten en alles is dood. (De ATAG methode). Nog een nieuwe feature dan.

• Dit zou een waardevolle toevoeging zijn voor dit systeem, De meeste basis gegevens van de cv zouden instelbaar moeten zijn via de app van Tado ipv op de CV zelf.

• Schippie
    Schippie ✭✭✭

Dit geldt m.i. niet alleen voor de temperatuur instellen (handig), maar vooral ook:

- Temperatuurmaximum en -minimum kunnen instellen

- De aanwarm- en afkoeltijd instellen (dwz dat je kan instellen dat de ketel gradueel om meer vermogen moet vragen en afbouwen)

Beide helpen enorm om getik in de leidingen te voorkomen. Mijn vorige thermostaat (Remeha iSense) kon dat instellen en daarmee heb ik het getik in mijn oude systeem grotendeels weg kunnen krijgen. Nu met de Tado thermostaat is dat weer vrolijk terug, want de ketel gaat bij grote warmtevraag direct door naar 80 graden op hoog tempo. Daar worden de leidingen niet zo blij van. En ja, de tado thermostaat staat op moduleren ;-)

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Naar ik begrepen heb is het open therm protocol alleen gestandaardiseerd voor algemene functies zoals een standaard thermostaat heeft, en zijn al die speciale dingetjes die je op je Remeha ketel kon (en anderen op hun ander merk ketel) merk-specifiek en werken dus alleen maar als je thermostaat en ketel van hetzelfde merk zijn.

Als Tado dat ook wil doen moeten ze overeenkomsten sluiten met al die merken om hun protocol details te krijgen en te mogen gebruiken, en dat zal voor Tado wellicht te veel werk zijn, te veel geld kosten, of helemaal niet mogelijk zijn omdat die merken daar geen medewerking aan geven.

Overigens werkt mijn verwarming (met modulatie) zonder tikken met de Tado net als ie daarvoor deed met de Honeywell, terwijl de vorige ketel die geen modulatie had wel getik gaf. Bij mij geeft de ketel icm de Tado ook regelmatig water van 40 graden ofzo. Ik denk dus dat het ook wel wat te maken heeft met je ketel (hoe slim is de software in de ketel vs de thermostaat, wellicht was er bij Remeha meer intelligentie in de thermostaat gelegd en minder in de ketel?)

• B79
    B79 ✭✭✭
    Dit zou echt ideaal zijn.
  • Het alleen ideaal maar eigenlijk gek dat het nog niet kan. Op afstand kunnen ze het wel voor je aanpassen dus zou ook vanuit app moeten lukken
  • Schippie
    Schippie ✭✭✭
    @Jurian Super om te horen. Gaat het dan alleen om Max temperatuur, of ook aankwamen-/afkoelsnelheid?
  • Zou heel wenselijk zijn, nu moet ik het de HD laten doen en zou niet nodig hoeven zijn. Misschien kunnen ze ook gelijk de watertemperatuur vn het CV water zichtbaar maken in de app? Mijn Nefit Easy kon dit ook via opentherm.

• Benieuwd wanneer deze feature komt. Vandaag de iSense vervangen en ik mis deze instellingen nu al. Graag zowel Max als minimum temperatuur en aanwarmtijjd.
  • Je zou in de instellingen van je cv ketel kunnen kijken. Bij mijn vaillant is er een optie om de gevraagde cv aanvoer tenperatuur weer te geven. Tado stuurt met 3 verschillende aanvoertemperaturen. Zodra hij de hoogste vraagt, kan ik in mijn ketel zien dat hij 70 graden vraagt. De laagste aanvoertemperatuur die hij vraagt is 45 graden. Check dus even de optie in je cv ketel menu: gevraagde/gewenste aanvoertemperatuur.
Log In of Registreer om te reageren.

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!