Thuis Aan de slag met tado°

Vloerverwarming BG & radiatoren 1e verdieping

Ik wil graag overstappen van Nest naar Tado ivm de makkelijkheid van zones die Tado aanbied.

Huidige situatie:

Intergas Kompakt HRE met een Nest V3 en Nest V2 aangesloten.

Nest V3 is aangesloten op de "normale manier" (Opentherm)

Nest V2 is aangesloten middels een zoneklep.

Hierdoor kan ik met mijn draadloze Nest V2 op de bovenverdieping de thermostaat ergens neerzetten en hiermee de temperatuur op de bovenverdieping regelen.

De zaken die ik denk nodig te hebben van Tado:

• 1x thermostaat bedraad
  • 1x thermostaat draadloos (voor de bovenverdieping)
  • 1x internet bridge
  • 3x radiator knop (voor alle kamers op de bovenverdieping)
  • 1x extensie kit (voor de thermostaat van de bovenverdieping)

De vragen:

1. Is het mogelijk om de extensie kit zo in te richten en te bekabelen dat hij zowel de zoneklep als opentherm tegelijk kan aansluiten?
  2. Heb ik met alleen de radiator knoppen ook nog een thermostaat nodig voor de boven verdieping? of hoe kan ik de zoneklep laten regelen zodat de zoneklep dicht blijft als ik de bovenverdieping wil verwarmen?
  3. Mocht het gewenst zijn om 2 draadloze thermostaten te gaan gebruiken, is het dan mogelijk om 2 extensie kits aan te sluiten?
  4. Mis ik iets / zie ik iets over het hoofd? of heb maak ik het mezelf te moeilijk?

Ik hoor het graag :)

Antwoorden

• Met Nest kan ik je niet helpen. Ik denk dat je die helemaal moet weghalen als je overstapt op Tado.

1 zonneklep heb je met Tado niet nodig. Hooguit bij vloerverwarming. Iedere ruimte vormt zn eigen zone.

2 nee, de Tado radiatorknoppen regelen de warmtevraag per ruimte. Klep heeft geen functie meer.

3 nvt

4 nvt

Log In of Registreer om te reageren.