Vloerwarming icm radiator badkamer

Goedemiddag iedereen,

Wij zijn momenteel aan het renoveren. Op het gelijkvloers komt er vloerverwarming, boven staan in de badkamer en slaapkamers gewone radiatoren.

We zouden graag een volledig aparte regeling kunnen instellen voor de badkamer.

Ik heb reeds de sticky gelezen vh forum en contact gehad met de support, maar welke zaken heb ik nu precies nodig?

Een starterskit (bedraad) + 1 radiatorknop voor de badkamer: https://www.coolblue.be/nl/product/869874/tado-slimme-thermostaat-v3-thermostaatknop.html

En dan? Een aparte thermostaat in de badkamer die de temperatuur meet? Is dit de multizone uitbreiding?

Antwoorden

• De radiatorknop in de badkamer zal de temperatuur ook meten en doorgeven in de app. Dit wordt dan weergegeven als een andere zone.

• En kan je dan ook een apart schema instellen voor die ene radiator? Bv tussen 6-7.30u opwarmen, terwijl beneden de vloerwarming tussen 6.30 en 8 moet warmen?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ja sterker nog, je moet je hele schema voor iedere ruimte apart inregelen. Normaal is dat hardstikke vervelend maar in jouw geval komt dat goed uit.

Wel gaat dit niet werken met zo'n minimale setup, om dit te laten werken moet je door je hele huis slimme knoppen installeren en ook een zoneklep voor de vloerverwarming. Anders gaat die ook warm worden op het moment dat je alleen je badkamer wilt opwarmen.

• Ik heb min of meer hetzelfde "probleem."

's Morgens loopt het wel synchroon, maar 's avonds gaat de vloerverwarming om 20.00 uur uit en pas om 23.00 uur moet de badkamer op temperatuur zijn. Als ik het goed begrijp dan heb ik de volgende attributen nodig:

• Een slimme Tado V3+ thermostaat (voor de benedenverdieping met in mijn geval vloerverwarming)
    • Een APARTE slimme Tado V3+ thermostaat voor de badkamer.

Is mijn conclusie juist?

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Nee dat is niet juist! Wat er wel juist is staat daarboven al.

Log In of Registreer om te reageren.

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!