Thuis Algemene vragen en opmerkingen

atag q42c brandt ook als er geen warmtevraag is van tadosysteem

Wij hebben een Atag Q42c CV ketel (uit 2017), tado extensie kit (v71.2) is hierop aangesloten op aansluiting voor opentherm aansturing. We hebben 10 kamers, sommige met alleen een tado radiatorknop(pen), en 2 kamers met een slimme thermostaat en slimme tado radiatorknoppen. Sinds kort heb ik een plugwise P1 module aangesloten op onze slimme meter. Daardoor zie ik nu wanneer er gas gebruikt wordt. Wat mij verbaast is dat ook 's nachts er gas verbruikt wordt terwijl alle knoppen en thermostaten op de stand vorstbeveiliging staan (het vriest niet bij ons in huis). Dan zou je kunnen denken dat gas wordt verbruikt om water in het reservoir van de ketel warm te houden. Dat is ook deels zo, dat verbruik is echter marginaal. Als ik de CV een dag alleen op warmwater zet daalt het nachtverbruik aanzienlijk. De conclusie is, de ketel staat ook 's nachts af en toe te verwarmen. IK heb atag gebeld en hun antwoord is dat de opentherm implementatie van tado niet geheel aansluit op de atag implementatie van opentherm en dat ze daardoor dit soort feedback wel vaker krijgen van klanten met deze combinatie. Dit meerverbruik zorgt nu voor 150m3 meerverbruik per jaar (als even extrapoleer). Dat is toch aanzienlijk. Iemand dit ook al tegengekomen? Wat is hier aan te doen?

Antwoorden

• Lukt mij zelfs niet om de wireless aan te sluiten op atag q series ketel: ketel reageert niet op signalen. Ik heb de wirelkss geconfigureerd op opentherm en de ketel ook (paramter 60 ingesteld volgens de manual). Maar de ketel blijft voluit stoken en negeert signalen van de wireless set.

Iemand een hint of oplossing?

• Hier ook een Atag die maar door blijft stoken Geen reactie tot op heden van Tado helaas
  • Volgens atag warmte service heeft tado vaker problemen met atag ketels om dat de opentherm implementatie die behoorlijk kan verschillen per leverancier niet goed aansluit bij die van atag.
  • Zo irritant, eerst aan Tado vragen of het samenwerkt om zeker te zijn en dan heb je alles in huis krijg je dit En nooit meer antwoord van Tado natuurlijk 🙁
Log In of Registreer om te reageren.