Admin/ superuser account voor instellingen

ComictoysComictoys ✭✭✭

Ik zou graag zien dat er een aparte admin/ superuser account is waarmee je de kamers, zones en schema's instelt en rechten toekent aan de (overige) gebruikers.

Op die manier is te voorkomen dat kinderen of de schoonmaker de schema's in de war kunnen sturen en/ of per ongeluk een kamer of zone weg kunnen gooien, terwijl de geolocatie blijft werken.

12
12 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

• DUXDUX
    15 mei aangepast

Ik zou graag verschillende gebruikersrollen terugzien in het beheer van een woning. Nu kan iedereen schema's naar eigen believen aanpassen en andere gebruikers toe te voegen.

Per gebruiker zou het instelbaar moeten zijn of deze:

(a) andere gebruikers mag toevoegen

(b) woningdetails mag aanpassen

(c) meettoestel mag aanpassen

(d) temperatuurcompensatie mag aanpassen

(e) openraamdetectie mag aanpassen

(f) schema's mag aanpassen, al dan niet per ruimte verschillend

Omdat de interface niet te moeilijk moet worden stel ik mij voor dat (a)(b)(c)(d)(e)(f) gecombineerd worden in een beheerderrol, waarbij deze mogelijkheden niet beschikbaar zijn voor een reguliere gebruikerrol. Dan blijft voor een reguliere gebruikerrol over dat deze een handmatig temperatuur kan instellen, wellicht alleen tot het eerstvolgende automatische moment.

Deze functionaliteit wijkt in dit mate af van een eventueel kinderslot omdat deze laatste alleen de hardwareknop beïnvloed (dat draaien geen zin heeft), en mijn suggestie betrekking heeft op de configuratiemogelijkheden via de app en website.

• DUXDUX

Excuseer, had over die eerder ingediende suggestie heen gelezen. Terechte merge.

Log In of Registreer om te reageren.