[Released] Zomerstand (Global ON/OFF)

Opties
sfdsmedt
sfdsmedt ✭✭✭

tado EDIT 11.02.2021: Via my.tado.com kunt u deze functie nu testen. De functie zal binnenkort ook naar de telefoon apps komen!


Originele post:

In de warmere maanden van het jaar een stand waarop je de tado volledig uit kan schakelen op gebied van verwarming. Zo schiet hij 's morgens niet in gang wanneer je toch weet dat het die dag warm wordt.

Reacties

  • KoosNijssen
    Opties

    Dus in elk geval een instelling waarmee je alle ruimten in één keer in de vorstbeveiliging-stand kan zetten.

  • Michiel
    Opties
    Volledig mee eens. Dit topic is nu in verschillende vormen in dit forum terug te vinden en er is telkens royaal op gestemd. Toch lees ik nergens een reactie van Tado dat deze suggestie is ontvangen en dat er al dan niet iets mee zal worden gedaan. Zou een Tado medewerker hier op willen reageren? Of is het inmiddels gerealiseerd en heb ik het over het hoofd gezien? In dat geval: mea culpa.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    september 2019 aangepast
    Opties

    Bij mijn weten is er al meer dan een jaar niks ontwikkeld (of in ieder geval niks gereleased) en was de laatste ontwikkeling dat we een advertentie voor ketelservices erbij kregen. Daadwerkelijke functionele veranderingen is nog langer geleden dus.

    De tijd die er besteed is aan ontwikkeling is kennelijk helemaal naar een nieuw product (aircobediening) gegaan.

    Dit geeft het vermoeden dat het ontwikkelteam bestaat uit (of draait om) slechts 1 persoon.

  • Ik verbaasde me ten zeerste. Het kan toch niet zijn dat dit nu niet mogelijk is? Ik ga toch niet alle schema's meerdere keren per jaar aanpassen?

    Ik ga deze week voor mezelf overwegen of ik de Tado wel aanhoud. Ik heb ook problemen met de extra radiatorknoppen, deze blijven toch de verwarming centraal aansturen, terwijl ik dit via support uit heb laten zetten.

    Dit had ik niet verwacht, ben wel redelijk teleurgesteld niet eigenlijk.

    Het plezier van het makkelijke uitsluiten is wel een beetje verdwenen.

  • 3Muse
    Opties
    Je zou dit kunnen opvangen door schema's te implementere. Je zou verschillende schema's (profielen) moeten kunnen voorinstellen en kiezen. Tado denkt teveel alleen aan mensen met vaste banen en regelmatige woon-werkritmes. Concurrent Netatmo heeft dat wel en het zou een enorme verbetering in de app zijn.
  • Han
    Opties
    Volgens mij kun je de tado in vorstbeveligingsstand zetten.
    Klik op de temperatuur, schuif hem naar beneden tot uit, vinkje rechtsboven, schuifhet balletje op de tijdlijn helemaal naar rechts.
    Weer het schema volgen? Klik op annuleren.
    Ik heb geen radiatorknoppen dus ik weet niet of die in één keer meegenomen worden.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "tado EDIT 11.02.2021: Via my.tado.com kunt u deze functie nu testen."

    Hoe dan? Is dat die "Turn OFF All rooms" knop die er boven gekomen is (naast "Boost heating rooms")?

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    februari 2021 aangepast
    Opties

    HARDSTIKKE GOED TADO!!

    Tado kondigt een aanpassing aan die door velen gewenst is. Bravo zou ik zeggen. Maar ik lees hierboven alleen maar azijn. Het lijkt me voor de mensen die er bij Tado aan werken niet erg motiverend op die manier. Kunnen we de toon misschien iets positiever houden?

  • Michiel
    Opties
    Mee eens, maar het heeft wel lang geduurd. Vind het nu een pefecte uitbreiding van de functionaliteit, die Auto/Thuis/Afwezig-knop.
  • Dragunov
    Opties

    Is toch mooi dat ze terug zaken toevoegen aan huidig systeem, alleen maar TOP!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    En dat al na 2 jaar... ik zag dat ze voor een andere veelgevraagde feature ook 1-2 jaar nodig denken te hebben.

  • Haldon
    Opties
    Ik zie de optie niet in web of app, of heet het anders?
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    februari 2021 aangepast
    Opties

    Turn OFF - All rooms

    Resume schedule - All rooms

    noemt het

  • Haldon
    Opties
    Oh dat zie ik wel, en dat volgt dan niet meer het slimme schema? Dus tot de volgende start
  • Jurian
    Opties

    Voor de nieuwe "boost" functie, willen we toch wat instellingen toevoegen (denk aan temperatuur, duratie van de boost, en welke kamers er verwarmd moeten worden.)


    We zijn op zoek naar gebruikersfeedback over hoe vaak u dit soort instellingen zou veranderen:


    Graag uw feedback in deze Engelstalige poll:

    https://community.tado.com/en-gb/discussion/8556

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik denk dat een "boost" niet de temperatuur hoger moet zetten, maar de modulatie graad van de ketel (dus de ketel harder laten stoken). De eindtemperatuur moet gewoon hetzelfde blijven. De boost kan stoppen als de temperatuur bereikt is.

  • Jurian
    Opties

    @Rob2 Hou er rekening mee dat deze feature ook voor "non-power users" begrijpelijk moet zijn, daarnaast zijn de modulerende ketels in de minderheid ten opzichte van de aan/uit relais sturingen en de boost moet ook voor die mensen werken.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    @Jurian Modulerende ketels zijn in de minderheid??? Waar komt dat nou ineens vandaan?

    Daar wil ik wel eens statistieken over zien dan. Ik denk dat ALS modulerende ketels in de minderheid zijn in jullie database, dat komt omdat ze niet optimaal geinstalleerd zijn (dwz als aan/uit geinstalleerd omdat er vroeger een aan/uit thermostaat op zat). Want in Nederland zijn de laatste 20 jaar geen ketels meer verkocht die niet kunnen moduleren.

    Als je gebruikers wilt leren hoe een thermostatisch geregeld systeem werkt (vergeleken met het ouderwetse regelsysteem met open/dicht draaien van kranen) dan moet je ze vooral niet voorhouden dat de boel sneller opwarmt als je het op 25 graden zet. Want dat mag niks uitmaken en indien wel dan deugt er ergens iets niet.

    Wil je gebruikers helpen die in een koud huis komen en het snel warm willen hebben dan moet je het standaard gedrag van "langzaam aan beginnen en zo laag mogelijk stoken want dat heeft een beter rendement" overrulen met een "geef even vol gas" periode. Niet langzaam aan de boel naar 25 graden stoken, daar heeft niemand wat aan.

  • Jwoo
    Opties
    Goede feature. Kan ik tenminste de verwarming even helemaal uitzetten als ik de ramen/schuifpui langer open zet dan de huidige open-raam functie toestaat ;)
  • Via de Tado website heb je twee knoppen om de verwarming in alle kamers tegelijk in één keer uit te zetten, of de verwarming in alle kamers tegelijk te verhogen. Kunnen deze knoppen ook in de Tado app worden toegevoegd?


  • Dragunov
    Opties
    Heb ik in Android app. Zelfs maximaal koelen...
  • CarloM
    Opties
    De beta heeft deze knoppen idd al
  • Jurian
    Opties

    Deze feature komt in de komende weken naar de normale iOS en Android apps.

Deze discussie is gesloten.