Thuis Aan de slag met tado°

Tado verwarmt hele huis ipv 1 kamer via slimme rad knoppen

Goedemiddag!

Gister heb ik op alle mijn radiators een slimme knop geïnstalleerd.

Deze zitten op een stadsverwarmingssysteem.

Vandaag wilde 1 kamer verwarmen maar kwam er achter dat Tado mijn hele huis aan het verwarmen was.

Ik zie in de app niet dat de andere knoppen geactiveerd werden, deze stonden gewoon uit (lager dan actuele temp)

Ik heb al even zitten zoeken op de support pagina en kwam wel het e.e.a. tegen over verwarmingszones wat mij nu nog niet helemaal duidelijk is.

Maar zelf vermoed ik dat de radiatorknoppen op de andere radiatoren de leidingen niet goed afsluit(?)

Mijn vraag is dus, heeft dit met instellingen te maken(verwarmingszones) of is dit een technisch probleem dat de knoppen de andere radiatoren niet helemaal dicht zetten?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste Antwoord

• Antwoord ✓

Probleem is opgelost!

Het probleem zat hem in het feit dat het pinnetje die ik op de koppelingen heb gebruikt te kort was.

Ondanks dat in de handleiding stond dat ik de foutieve lengte moest gebruiken, was die dus te kort waardoor de slimme radiator knop de kraan niet helemaal dicht kon draaien.

Ik heb op alle knoppen een langere pin geplaatst en veelvuldig getest.

Nu kan ik wel per kamer aansturen zonder dat de rest van het huis ook warm wordt!

Antwoorden

• Rob2Rob2 ✭✭✭

Het kan goed zijn dat je het verkeerd geconfigureerd hebt. Of inderdaad dat je installatie niet goed was en de kranen niet sluiten. Vooral als je adapters gebruikt kan dit voorkomen.

Zorg in ieder geval dat je duidelijk is wat kamers en zones precies doen want anders gaat het daar wellicht mis.

• @Rob2 Bedankt voor je reactie! Mijn vermoeden is dat de kranen niet goed sluiten door de apater die ik gebruik. Ik gebruik de M28x1,5 (volgens mij heette die zo) en op basis van de lengte van de kraan element moest ik een van de 4 pinnen gebuiken. Ondanks de aangegeven lengte moet ik misschien een andere lengte gebruiken.

Ik denk niet dat t aan de config van de kamers ligt.
    De radiatoren staan allemaal ik aparte kamers en staan uit, maar ondanks dat worden de radiators warm als ergens anders in t huis de verwarming aanstaat.

Ik hoop iig dat er mensen hier zijn die een soortgelijke ervaring hebben.
Log In of Registreer om te reageren.