Ervaringen service en contact

Goedemiddag. Al enige weken probeer ik een antwoord op een vraag te krijgen van Tado. Ik heb een thermostaat van hen gekocht die smart wordt genoemd. Nou kan ie niet zelf leren, maar wel door de telefoon worden bestuurd waardoor ze hem denk ik smart noemen. Helaas werkt ie niet meer na vervangen van batterijen, en begon ik mijn zoektocht...

In deze community lijken het vooral klanten die elkaar antwoord geven. Belmogelijkheden met Tado zijn er niet (toch?), chat werkt maar paar uur per dag, maar krijg ik ook nooit een gericht antwoord.

Dan de mail. Je krijgt braaf wel een reactie tussen 1 en XX dagen. Die antwoorden zijn bij mij alleen nog maar geweest dat ze meer informatie willen. Foto's, serienummers en allerlei meer irrelevante informatie. Als toppunt kreeg ik laatst een mail terug met twee keer identieke tekstlappen over algemeenheden. Nu 1,5 week later niets meer, zeker geen antwoord hoe het probleem te verhelpen. Dat dit geen persoon (Mark van Tado) is maar een bot is me nu wel duidelijk.

Is er hier iemand die OOIT een zinvolle reactie van zijn slecht functionerende Tado apparatuur heeft gekregen van Tado zelf?? Dit is toch bizar slechte service. Een printplaatje met relais in wit plastic a 180 euro die na 1,5 jaar er mee ophoudt na verwisselen batterijen?? Tenzij er snel nog iets van support komt concludeer ik dat Tado een waardeloze service heeft voor haar hooggeprijsde prut artikelen. Ik ben benieuwd of er mensen zijn met positievere ervaringen qua service.

Antwoorden

• B79
    B79 ✭✭✭
    Heel in het begin had ik de helpdesk een paar keer nodig. Dat was 1,5 jaar geleden of zo. Toen had ik iedere keer binnen een uur contact en hulp.
    Het is echt iets van het laatste half jaar dat het dramatisch is.
    Geen idee waar dat aan ligt. Al zie ik wel steeds meer reacties van tado in al onze topics hier. Misschien wordt het nog wat.
  • Momenteel veel mails over en weer met de uiteindelijke conclusie dat het aan de batterijen zou liggen (of aan de hardware maar dat werd niet waarschijnlijk geacht). Inmiddels 6 sets batterijen gebruikt. De Thermostaatknop is constant bezig te openen en te sluiten en vreet daardoor batterijen.

Bij deze constatering is duidelijk dat het een hardware probleem is. Na die melding is het ijzig stil. Hoop op een snelle reactie. Dit duurt al vanaf 3 febr.

• update: mijn mails worden nu door iemand anders van Tado beantwoordt en dat schiet meer op. Ze kwam direct met een tip en het probleem was daarna verholpen. Maakt kennelijk veel uit wie de mail oppikt. Wel beetje triest dat deze, uiteindelijk simpele tip, 7 weken mailen heeft gekost, maar dat lijkt wel de 'moderne tijd'...

• Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

Wat was dan uiteindelijk de oplossing?

• het antwoord luidde:

Aangezien de kabels in de ketel, volgens wat u zegt, in de klemmen 11 en 12 zitten, betekent dit dat de Opentherm wordt gebruikt.

Verander daarom de bedrading in de Slimme Thermostaat en leg de kabels op + en -. 

-----------

wat ik alleen nog niet snap is hoe de thermostaat het wel 1,5 jaar heeft kunnen doen met de draden in de no com in/uitgangen, maar ben voor nu vooral weer blij dat de thermostaat thermos staat

• Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

Misschien door een firmware update van de thermostaat...

• Ik moest de app opnieuw downloaden en kwam er niet meer in.. ook problemen gehad na het wisselen van de batterijen.. op kamer van dochter werd het uit het niets 30 graden.. geen normaal antwoord gekregen op beide vragen .. heb er zelf geen verstand van mijn overleden man heeft dit product aangeschaft maar een normaal contact is niet mogelijk en nu redelijk radeloos
Log In of Registreer om te reageren.

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!