TADO internet bridge verbinding en versie?

Hallo, ik heb de TADO V3+ wireless starterkit met 2 thermostaat kranen besteld en geinstallleerd aangesloten op mijn Remeha ketel met OpenTherm.

Ik monitor het gedrag van de TADO met een OpenTherm Gateway en zie soms dat de ketel uit staat (circa 10 minuten) terwijl er nog een warmtevraag is. Voorheen was dit niet het geval, d.w.z. met de oude thermostaat ISense van Remeha. In veel discussies op dit forum zie ik dat het wellicht met de versie van de internet bridge te maken heeft. Ik heb derhalve 2 vragen:

1 hoe kan ik nagaan welke versie ik heb?

2 Kan ik middels TCP/IP adres toegang krijgen dat de bridge?

Groet Kees

Beste Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓

Je kunt je versienummers vinden in my.tado.com bij je apparatuur (een voor een op klikken en versie opschrijven).

Er is geen toegang van buitenaf mogelijk op de spullen, ze maken een connectie met een Tado cloud server en daar halen ze al hun commando's vanaf.

• KEES_TADO
    KEES_TADO
    Antwoord ✓

Ok bedankt voor de info. Groet Kees

Antwoorden

• Hoi Rob, thanks mijn versie is 60.8. Nog één vraagje dan waar vind ik welke de laatste versie is?

Groet kees

• Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

Nergens.

In app kan je enkel zien welke firmware op jouw apparaten staat...

• Bridge: 60.8
    • Thermostaat: 76.1
    • Knop: 79.1
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    9 maart aangepast

Overigens, en een beetje laat....

Het "uit staan" van de ketel kan ook veroorzaakt worden door de antipendelvoorziening van de ketel. Dat houdt in dat de temperatuur van het cv water boven de maximum ingestelde temperatuur is gekomen. Om te voorkomen dat de ketel dan in een fout terechtkomt of voortdurend aan en uit gaat komt die antipendelvoorziening in actie en zegt de ketel (een ingestelde tijd) te wachten.

Dit is iets wat vaker voor zal komen bij Tado gebruikers omdat:

Een standaard cv wordt vanuit de fabriek ingesteld op een veilig en gemiddeld gebruik. Dus een vermogen en temperatuur die bij de meeste woningen zal voldoen, en niet tot klachten zal leiden. Maar als alle radiatoren van een Tado kraan zijn voorzien kan het voorkomen dat er maar één radiator warmte vraagt. Het vermogen van de ketel met standaardinstelling is daar te groot voor zodat de temperatuur van het water door het maximaal ingestelde heen schiet, en de ketel in storing gaat. Om dit te voorkomen zijn er aanpassingen van parameters op de ketel nodig.

Log In of Registreer om te reageren.

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!