Dit is mijn vloerverwarmingssituatie. Wat heb ik nodig!?

Hoi,

Ik wil graag Tado gaan gebruiken voor mijn vloerverwarming set-up.

Overal in het huis is nieuwe vloerverwarming gelegd. De vraag is nu welke onderdelen van Tado nodig zijn zodat ik ze kan aanschaffen en iemand ze kan gaan installeren.

Ik wil graag aansturing in zones:

Dit is de zone verdeling:

Dit zijn de foto's van de situatie:

Benedenverdieping:

Eerste etage:

Tweede etage:

CV:

Hoeveel radiatorkranen zijn er nodig? Waar sluit ik ze aan?

Communicatie met de cv ketel (Remeha Tzerra Ace CW5)?

Hoeveel thermostaten zijn er nodig?

Wat is er nodig voor de CV? Zoneklep? Waar wordt deze gezet?

Badkamer is net iets anders. Hoe sluit ik de elektrische vloerverwarming bij dit alles aan?

Alvast hartelijk bedankt voor het reageren.

Antwoorden

• Niemand een idee? Is er meer info nodig? Ik dacht dat ik uitgebreid had gepost. Ik hoor graag als er meer info nodig is.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Je moet er rekening mee houden dat we hier geen klantenservice zijn. Als de zoveelste voorbij komt met zijn standaardvraag die een hoop werk is om te lezen en beantwoorden kan het zomaar zijn dat niemand dat meer doet.

• Dat begrijp ik. Wellicht een standaard vraag voor een aantal gebruikers, maar een grote vraag open voor mij. Ik wil graag met Tado aan de slag, maar heb een paar zetjes nodig in de goede richting om te beginnen :)
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Ik vraag me af of voor de situatie die jij graag wil, tado de goede oplossing kan bieden. Groepen in de vloerverwarming moet je niet los gaan regelen. Daarmee creëer je een situatie waarmee je cv pomp van de vloerverwarming gaat blokkeren als alle knoppen dichtlopen. Elke maand een nieuwe cv pomp kopen is niet heel efficiënt. Een hele vloerverwarming unit regelen is geen probleem. Dat doe je in de aanvoer leiding naar je vloerverwarming toe.
  • Herres
    Herres ✭✭✭

Voor regeling van vloerverwarmingssystemen per ruimte kun je wellicht beter denken aan speciaal daarvoor ontwikkelde apparatuur zoals hierboven afgebeeld. Tado is hier minder geschikt voor.

Log In of Registreer om te reageren.

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!