slimme thermostaten groeperen

Hello,

Mijn vrouw werkt in de zorgsector waardoor ze heel afwisselende ueren heeft die niet per week in te stellen zijn, dus moet ik per week 3 thermostaten/dag apart instellen.

Nu zouden er verschillende oplossingen een hulp kunnen zijn :

1 .

1. groepeer de thermostaten (hoef ik slecht 1 maal per week ipv alle thermostaten apart de groep in te stellen)
  2. bied de mogelijkheid om instellingen op te slaan (er zit wel een stramien in dat na x aantal weken terug komt dus zou ik de instellingen kunnen oproepen/week van toepassing
  3. zorg dat er instellingen mogelijk zijn over meerdere weken bvb. /maand.

Elk van die drie oplossingen zou al een hulp betekenen, maar vermoed meerdere zouden wel enthousiast onthaald worden.

groeten

Guy

Antwoorden

• Beste Guy,

Heb een soort gelijke situatie, waar ik met mijn partner ' gewoon' de thuis afwezig functie hiervoor gebruik? Komt er op neer dat zodra er 1 van ons (of beide) thuis komen (op basis van geolocatie) de tado installatie naar het thuis schema en zodra wij beide weg zijn gaat deze op het afwezig schema?

Voor punt 1: dit is reeds mogelijk, dan moet je alle tado's aan 1 ruimte toevoegen in de app en hoef je alleen de leidende thermostaat, welke contact maakt met de ketel te programmeren, echter ben je dan de intelligentie in alle andere ruimtes kwijt, verwarming woonkamer op 21 is dan bijvoorbeeld ook slaapkamer op 21?

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

De behoefte om meer flexibele schema's te hebben dan dag/werkdag/week is al vaker aan de orde geweest. Het systeem van de schema's zoals ze nu zijn is gewoon niet handig. Je zou inderdaad mogelijkheden moeten hebben om specifieke dagindelingen te programmeren en die dan vervolgens in een beweging te kiezen zonder alles langs te moeten lopen. Er zijn (in ieder geval toch in Nederland) zat mensen voor wie het werkrithme per 2 weken loopt in plaats van per week, en hier is helemaal niet in voorzien. Laat staan in nog flexibeler roosters.

Ook als het bijvoorbeeld een feestdag is in de week (zoals kerstmis) moet je alles weer omzetten.

De enige mogelijkheid die er nu is om meerdere schema's te hebben is misbruik maken van de 3 weekindelingen. Dus bijv je zet in het schema voor werkdagen/za/zo het "normale" schema en in het schema voor "iedere werkdag apart" een ander schema en dan wissel je alleen tussen die 2 indelingen, dan hoef je niet alle begin/eind tijden aan te passen. Maar je moet evengoed alle ruimtes langs.

Het schema voor iedere dag gelijk kun je dan gebruiken voor "op vakantie" of juist als manier om het gewoon de hele dag warm te hebben.

Maar de nodige flexibiliteit ontbreekt inderdaad, en ik geloof zelfs niet dat dit op de actielijst stond, men denkt wel aan de mogelijkheid voor geolocatie instelliingen verschillend per persoon/ruimte maar dat is lang niet voor iedereen een oplossing.

Log In of Registreer om te reageren.

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!