aansluiting Thermostaat op een locatie zonder warmtebron

Ik heb een soort gelijke vraag niet kunnen vinden in community.

mijn setup is als volgt:

• 2 zones met aparte thermostaten.
    • vloer verwarming beneden
    • Radiatoren 5 kamers met thermostaat Ventielen (Boven) Voorzien van tado Thermo Knop
    • badkamer met draai ventiel (boven)

Nu zit de thermostaat voor boven (en dus alle radiatoren) op de overloop. De overloop heeft dus geen eigen wartmebron, echter vraagt deze wel om een temperatuur. De temperatuur is nu dus niet te controleren zonder de beschikbaarheid van de radiatoren van de overige ruimtes. Nu kan ik de Thermoknoppen wel allemaal onder 1 zone plaatsen, maar daarmee wordt het apart aansturen van de diverse ruimtes te niet gedaan.

Is er een manier om diverse ruimtes toe te wijzen aan 1 ruimte waarbij begrijpelijk de ingestelde temperatuur in de ruimtes apart overschreden zullen worden? mocht dit niet het geval zijn welke instelling raden jullie aan om de thermostaat in te stellen zodat er geen onnodige warmte vraag zal zijn om de ruimte te verwarmen? Enkel de ruimtes apart op vraag van de Thermoknoppen.

Alvast bedankt.

mvg,

Sander

Beste Antwoord

• B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    In jouw geval heb je dan een draadloze ontvanger nodig die de aansturing van je cv ketel overneemt. Met de slimme thermostaten zal je dan de zonnekleppen moeten gaan schakelen.
    Dan moet je met de helpdesk contact opnemen dat je 2 zoneregelaars hebt.
    Wat handiger zou zijn is om die klep voor de bovenverdieping eruit te sleutelen en rechtstreeks aan te sluiten. De slimme knoppen regelen zelf de temperatuur wel. En heb je boven ook geen losse thermostaat nodig.

Antwoorden

• B79
    B79 ✭✭✭
    Welke thermostaat stuurt je cv ketel aan?
    En hoe wordt je vloerverwarming bestuurt?
  • Ze sturen alle 2 mijn cv ketel aan. Het zijn namelijk 2 verschillende zones. Met solenoid kleppen tussen beide zones.
    Zone 1 is mijn vloerverwarming beneden met eigen thermostaat.
    Zone 2 is alles boven badkamer + 5 slaapkamers met een centrale thermostaat op de overloop.
Log In of Registreer om te reageren.

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!