Radiator en vloerverwarming als 1 besturen

In onze badkamer willen we vloerverwarming aanleggen en dit besturen met Tado. Ter aanvulling willen we ook een klassieke handdoekdroger plaatsen. Voor het oog past een slimme radiatorknop niet echt mooi op zo'n handdoekdroger. Om te voorkomen dat we hier toch zo'n kraan op moeten vroeg ik me af of het mogelijk is de badkamer zo in te richten dat wanneer de vloerverwarming aan gaat, dit automatisch warm water laat stromen naar de handdoekdroger?

Antwoorden

• Herres
    Herres ✭✭✭

Heb je al een beeld hoe je de regeling van de vloerverwarming zelf wilt regelen? Wordt dat een RTL regeling, of denk je aan een pomp?

• Ik heb met de installateur overlegd
    Het gaat om elektrische vloerverwarming van 1,5 vierkante meter. Kan Tado hieraan worden gekoppeld? Hier lees ik twee dringen; Tado elektrische stroom tot 3 ampere schakelen oftewel 3m2. Ook staat er “ Dus, tado° is niet compatibel met elektrische vloerverwarming “ http://support.tado.com/nl/articles/3557820-is-tado-compatibel-met-elektrische-verwarmingssystemen. Indien dit mogelijk is, hoe moet dit gerealiseerd worden? Alvast bedankt!
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    De elektrische vloerverwarming wordt inderdaad werk voor een terzake deskundige installateur. Niet iets waar hier iemand over zal willen adviseren verwacht ik.
    Als je geen Tado slimme knop wilt zien op de handdoekradiator zou je de knop misschien verderop in een leiding kunnen zetten?
  • Bij die elektrische matjes kan je ook vaak een thermostaat erbij uitzoeken. Zou het toevallig niet zo kunnen zijn deze simpelweg te vervangen met de Tado bedrade thermostaat? Of denk ik nu te kort door de bocht
  • Wellicht toch de knop overwegen. In de praktijk valt het erg mee en de knop is ook als sensor te gebruiken om je matjes mee aan te sturen via IFTTT of homey of andere home controller
  • Wellicht toch de knop overwegen. In de praktijk valt het erg mee en de knop is ook als sensor te gebruiken om je matjes mee aan te sturen via IFTTT of homey of andere home controller
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Als je electrisch vermogen wilt schakelen wat meer is dan wat de Tado thermostaat aankan dan is dat altijd mogelijk via een extra schakelrelais.

Daar zal de electricien je vast wel over kunnen adviseren.

Log In of Registreer om te reageren.

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!