Tado slimme thermostaat installatie lukt niet. Verwarming blijft aan

Vogelund
Vogelund
29 maart aangepast in Aan de slag met tado°

Goedemiddag,

Afgelopen weekend ben ik aan de slag gegaan met de installatie van mijn Tado slimme thermostaat. De stappen gevolgd, maar helaas blijft de verwarming aan staan na installatie. Nu heb ik de slimme thermostaat weer vervangen voor mijn oude 'gewone' thermostaat en kan ik mijn temperatuur weer gewoon besturen. Wat heb ik gedaan?

• installatie proces volgens stappen in de app gevolgd
  • het configureren is gelukt
  • Koppeling met app werkt

Nadat het niet direct werkte heb ik ook:

• CV ketel uit/aan gedaan (to be sure)
  • Alles opnieuw geprobeerd

Handig om te weten:

• Huidige thermostaat: Bosch TR 21
  • CV ketel: Bosch 26 HRC (ZWB7 - 26A5S0730)
  • Ik heb nog geen slimme thermostaat radiator knoppen geïnstalleerd

Mijn huidge thermostaat heeft 3 draden (zwart, wit en groen). Deze heb ik ook volgens de instructies genummerd. Zie foto:

• Zwart = 1
  • Wit = 2
  • Groen = 4

De bedrading heb ik in de A, - en + contacten vastgezet van de tado thermostaat.

Heeft iemand hier een idee wat er mis gaat?

Groet

Beste Antwoord

• Vogelund
    Vogelund
    Antwoord ✓

Het lijkt te zijn opgelost door de helpdesk. Ze hebben m'n configuratie gecorrigeerd. Ik moest vervolgens de app afsluiten en opnieuw opstarten.

Nu nog aan de slag met de slimme radiator knoppen :)

Antwoorden

• Om de thermostaat in Opentherm (ofwel modulerend) te laten werken heb je alleen de + en - draad nodig.

Ik zou de A eens losmaken.

Heb je ook de juiste instelling voor jouw type CV-ketel in de configuratie gekozen?

• oh, en hoe zitten de draadjes aan de kant van de cv-ketel?

• Dank voor je snelle reactie. Helaas heeft het niet aansluiten van ingang A niet geholpen. De draadjes van mijn ketel zien er zo uit. Het zijn dus 3 paarse draadjes. Ik werd hier niet veel wijzer van. Heb jij nog tips?

Ik heb inmiddels ook contact met de helpdesk. Ze hebben m'n configuratie gecorrigeerd. Het verzoek aan mij was om de app(s) helemaal af te sluiten en opnieuw op te starten. Dat heb ik gedaan. Helaas geen resultaat.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Het zijn een zwarte, groene en witte draad. Niet drie paarse. Dus die foto is niet goed.

• Hoi Rob2,

Het is inmiddels opgelost. Zie mijn eerdere reactie. Ik had al een vermoeden dat dit niet de juiste draadjes waren, maar dit waren de enige draden die voor mij zichtbaar waren.
Log In of Registreer om te reageren.

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!