Vloerverwarming Tado

Opties

Het zou fijn zijn als Tado kan regelen dat ook de vloerverwarming optimaal gestuurd kan worden:


Ik denk aan:

  • Een of meerdere sensors voor op de vloer (om de vloertemperatuur te meten)
  • Een schakelmechanisme om de vloerverwarmingspomp aan of uit te zetten.

Het zou mooi zijn om de vloer op een constante temperatuur te houden en dat de sensor op de vloer de pomp en de ketel in de werking zet, zodat de vloer weer op temperatuur komt.

Ik heb veel op internet gezocht, maar kan eigenlijk niets vinden wat dit goed regelt.

6
6 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Dennis78
    Opties
    Ik ben met bovenstaande eens. Alleen met kamer thermostaat niet efficiënt genoeg. Door bovenstaande kan overshoot ook beter beheersbaar worden dacht ik zo.
  • RoyW
    Opties
    Lijkt me niet handig, dan heb je twee tegenstrijdige dingen. Stel je ruimte is op temperatuur maar je vloer is afgekoeld, als je deze dan toch op temperatuur gaat brengen, wordt het veel te warm.
  • Andreplusplus
    Opties
    @RoyW met meer sensoren kun je beter regelen, dus in principe een goed idee. Ruimtetemp moet natuurlijk ook meegenomen worden, bijv zoninstraling heeft invloed.
    En natuurlijk wat praktische zaken als hoe een vloersensor eruit ziet en waar je die plaatst. Nog los van verschillende vvw systemen waarbij bij een ingefreesd systeem de buizen veel oppervlakkiger liggen, bijv.