Tado thermostaatknoppen

Wij gaan tado systeem aanschaffen incl thermostaatknoppen . Maar ......
Hier komen ook siergordijnen voor te hangen ( op de blinde stukken muur )
Wat gaat dit doen met de werking van de thermostaatknoppen???

Antwoorden

  • Michael
    Michael | Moderator

    Hallo,

    De knoppen meten niet nauwkeurig, worden te snel warm. Een Slimme Thermostaat aan de wand zou de meting kunnen doen (of een andere knop die niet achter een gordijn zit)

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Master/slave configuratie toepassen ;)

  • Master / slave is toch gewoon de verwarmingen welke in de woonkamer zitten onder de thermostaat laten vallen ( zelfde groep)
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Kan je ook doen met thermostatische knoppen als je ze in zelfde kamer/groep doet

  • Hoi Denny

    Volgens mij (correct me if I'm wrong) maakt het voor je knoppen niks uit als je deze in dezelfde kamer hebt als je thermostaat. Je thermostaat meet dan en stuurt de knoppen aan (master/slave).
  • HGB
    HGB ✭✭✭

    Nee, in de app kan ik instellen welk apparaat de temperatuur meet en bepaalt, een radiatorthermostaat of wandthermostaat. Als dat niet kan biedt de servicedesk help. Het wachten is op een losse goedkope Tado thermostaat die gebruikt kan worden als de radiatorthermostaten niet goed functioneren (bv als in een hoek of achter een gordijn zitten).

  • ik heb een losse tado thermostaat knop los in de gang gezet , die als meettoestel laten werken en probleempje opgelost. (Nu nog iemand kunnen vinden die met een 3D printer een mooi voetje kan maken.)

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Dit zou Tado zich toch toch aan moeten trekken! Een bedrijf dat claimt een 'smart' systeem aan te bieden zou het de eer te na moeten zijn dat klanten zich op deze manier behelpen.
  • Ja klopt helemaal, is best een dure oplossing maar bij een gebrek aan beter.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Hoe ziet dit er dan precies uit bij u?

  • ik heb namelijk een radiator in de gang maar daar een zit omtimmering om heen .

    dus zodra de radiator aanslaat is het in die omtimmering heel gauw warm en draait de tado knop hem dicht zodat het in de gang koud bleef.

    dus heb een losse thermostaat knop van tado er bij gezet in de groep van de gang en die meettoestel gemaakt via menu.

    en nou gaat het goed in de gang.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Zou inderdaad een aparte voeler moeten worden uitgebracht om dit te voorkomen.

    Of zoals je zegt, systeem uit de knop halen en in een 3d geprinte box plaatsen.

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    april 2020 aangepast
    Deze suggestie is op allerlei plekken gegeven. Bijvoorbeeld in de Engelse community https://community.tado.com/en-gb/discussion/459/launch-an-external-temperature-sensor-for-the-smart-radiator-thermostats#latest
    Tado reageert niet of niet adequaat.
  • Dragunov,

    dat hoeft niet helemaal , het gedeelte wat aan de thermostaat kraan zit, daar zou men een voetje moeten kunnen printen 3d met de knop is niets mis mee.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Dit probleem had ik ook in mijn keuken.
    De tado knop zit zo opgesloten dat een correcte werking niet mogelijk was.
    Heb een losse slimme thermostaat gekocht en In de keuken opgehangen. Daarna aan de keuken gekoppeld. Nu werkt het goed.
    Maar was wel een dure oplossing vond ik.
    Je betaalt 129€ voor eigenlijk alleen een voeler.
    In de gang eigenlijk hetzelfde probleem.
    Maar dat stoort me een stuk minder.
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Dus een aparte voeler specifiek voor dit soort problemen zouden ze ook moeten verkopen.

    Ze verkopen wel een plaat voor achter je thermostaat als gat te groot is erachter.

    Zelf zou ik ook een thermostaatknop wensen in de zwarte kleur, zou beter passen bij de verwarming in badkamer, anders moet ik daar een witte op steken

  • Is het mogelijk om een knop te blokkeren ?
    In mijn huiskamer zitten 4 knoppen en slimme thermostaat . De thermostaat stuurt de knoppen aan maar heb een zoon van 2 die nog weleens aan een knop wil draaien waar hij bij kan . Dan gaat dus alles aan wat uiteraard niet de bedoeling is
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Dat is zelf niet te doen. Misschien kan support je ermee helpen.
  • Komt het omdat we een jaar verder zijn en de losse thermostaten nu wel, maar vorig jaar nog niet te koop waren?

    Draadloze temperatuursensor


  • even een kleine vraag van een leek,

    Ik kan dus op elke radiator een slimme knop plaatsen en dan regelen de betreffende radiatoren op hun eigen knop.

    als ik dan in de huiskamer een slimme sensor aan de muur plaats kan ik deze master maken voor de huiskamer en dan regelen de knoppen die ik daaraan koppel in de huiskamer op die temperatuur.

    als ik dan ook de bridge heb kan ik ook nog alles via mijn telefoon doen en instellen doe ik dan allemaal in de tado-app.

    Heb ik dit goed of heb ik nog meer nodig? Ik heb blokverwarming/stadsverwarming dus geen eigen ketel of klep die ik extra zou moeten schakelen. Dus ik kan alleen de radiatoren schakelen.

  • zou dit voldoende zijn? voor 8 radiatoren met in de huiskamer de slimme draadloze thermostaat gegroepeerd met de radiatoren in de huiskamer en communicatie via de bridge. vraag blijft of de knoppen passen.

  • Goofster,
    Ik heb ook blokverwarming en radiatorknoppen , in plaats van de draadloze thermostaat heb ik een draadloze temperatuur sensor ,je hebt immers geen verwarmings ketel.
    De draadloze temperatuur sensor koppel je met de knoppen die hij aan moet sturen .
    Succes.
  • @Goofster de Slimme thermostaat multi-zone (uitbreiding) heb je in ieder geval niet nodig.

    Een startset heeft altijd een bridge om de internetverbinding te onderhouden met de tado cloud dienst. De apparaten (knoppen, sensoren, thermostaten) communiceren onderling via de bridge (radiofrequentie, geen Wifi). Heb je ook wel nodig want de app communiceert ook met de cloudservice en de bridge stuurt gegevens van de apparaten naar die service. Maar zonder internet kun je nog wel (handmatig) je verwarming regelen nadat het eenmaal geinstalleerd is.

    Ik heb geen blok/stadsverwarming dus ik weet niet of er een klep is die je zou willen regelen. Zo niet, dan heb je alleen knoppen nodig. De knoppen koppel je aan een ruimte en 1 per ruimte wijs je aan als de temp sensor (meettoestel). Is er maar 1 in een ruimte dan zie je die optie niet, maar is de ene knop automatisch het meettoestel voor die ruimte. Wil je betere temperatuurmeting (bijv omdat de radiatorknop altijd een te hoge temp meet voor de ruimte) dan kun je draadloze temp sensor toevoegen in de ruimte (en instellen als meettoestel).

    Heb je wel een klep, dan heb je nu waarschijnlijk ook een thermostaat. Die kun je dan vervangen door een slimme (bedrade) thermostaat. Die wordt dan 1) zoneregelaar voor alle ruimtes en 2) meettoestel voor de ruimte waar die hangt. Rest hetzelfde als hierboven. Aansluiten van de thermostaat kan dan nog wel een dingetje zijn afhankelijk van je installatie. Maar de wizard (installatiehulp in de app) helpt je meestal goed. Het is dan een on/off regeling en de draden moeten op COM en NC op de thermostaat worden aangesloten.

  • Hallo, ik heb blok verwarming en sinds kort mijn radiatoren voorzien van Tado radiatorknoppen en dat werkt prima alleen zit er tussen de piek en dalen heel veel tijd waardoor het voor me gevoel teveel afkoelt in de ruimte, is die interval software matig in te stellen? er zit nu gemiddeld een uur tussen en ik zou het wat meer constant willen kan dat?