Afwezigheid inschakelen als alle apparaten buiten wifi bereik zijn

De afwezigheids- assistent wordt nu inschakelt op basis van locatie van je mobiel. Deze functie neemt veel stroom op waardoor je accu van je mobiel sneller leeg raakt. Tevens heb je een mobiel abonnement nodig.

Voor mij zou het goed genoeg zijn als er wordt omschakelt naar afwezigheid als alle apparaten buiten wifi bereik van je huis zijn. Tevens de optie meenemen de afwezigheid functie met de hand te kunnen inschakelen.

18
18 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    De Tado weet helemaal niets van je WiFi. Dus ook niet of er apparaten binnen WiFi bereik zijn!

  • Wanneer Geofencing aan staat wordt wel degelijk bijgehouden met welke WiFi netwerken je verbonden bent. Ik zou ook aanwezigheid en afwezigheid uitsluitend op basis van WiFi zien (of een geavanceerde optie om dit in te schakelen). Ik werk binnen 50 meter van mijn huis, dus de traditionele functie werkt voor mij niet.
  • Ook deze optie zou ik graag willen zien.
    De vrouw heeft geen internet abbo op haar telefoon. Mij betreft indien telefoon x minuut niet op WiFi aangesloten zit, op afwezig.

    In de geofencing optie staat dit bij WiFi:
    Wanneer je apparaat verbinding maakt met een van je WiFi netwerken in huis, beschouwt het zich als ‘thuis’.

    Dan zou het ook andersom kunnen :)
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Je kan zoiezo nog enkele stappen verder gaan, door dan via wifi signaal te zien wie er thuis is en welke kamer er moet worden verwarmd.

    Als iemand thuis een bureau heeft om te werken overdag, bv enkel bureau laten verwarmen. Is maar een dom voorbeeld

  • Ja, je zou een optie willen hebben bij geofencing of je gps (en/)of wifi wil gebruiken. Nu is gps noodzakelijk.. ik snap dat het dan minder goed werkt, maar daar kan je een disclaimer voor opnemen.

    Noem mij neuroot, maar ik deel mijn locatie zo min mogelijk met apps/derden. Nu doe ik het maar gewoon handmatig, maar niet iedereen in huis neemt die moeite.
  • Harm_de_G
    Harm_de_G
    november 2021 aangepast
    Ik heb dit opgelost dmv mijn Fingbox en IFTTT. Wanneer bepaalde apparaten niet meer binnen bereik zijn dan gaat de verwarming uit: If everyone left, then turn heating off
  • Geolocatie via GPS zuigt de batterij van je smartphone leeg. Bij mijn Samsung S22 neemt de Tado app 20% van het batterijverbruik voor zijn rekening!
    Bij iPhone moet de app op de achtergrond open blijven. Dit gaat ook vaak fout waardoor de het systeem in Thuis-modus blijft als er niemand thuis is.
    Geolocatie via Wifi zou een mooie oplossing zijn!
    Met IFTTT kan je de verwarming wel volledig uitschakelen maar wisselen tussen thuis en afwezig is niet mogelijk. Het zou fijn zijn als dit wel kan, eventueel enkel met het abonnement.