Hoe sluit ik mijn Remeha Calenta aan?

Span
Span
juni 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Ik heb een Remeha Calenta. Ik kan de Tado bedraad aansluiten. Alleen er zat geen termostaat aan dus ik weet niet wat welke draad is. Ik heb in de ketel gekeken en zie dat er twee draden uitkomen die op On/off OT zijn aangesloten.

Weet iemand waar ik deze twee draden in de Tado moet aansluiten. Of ze aan de NO, NC of COM moeten?

Antwoorden

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Wizard volgen ;)

    Wordt dan mooi stap voor stap uitgelegd

  • Is het al gelukt? Ik kan wel even foto’s maken alles ligt hier toch nog open(ook een calenta)
  • Dank je Sja,

    Het is inmiddels gelukt. De website gaf namelijk aan dat ik de Tado als aan/uit moest installeren omdat mijn vorige honeywell dat ook was. Maar omdat ik wist dat de ketel OpenTherm is ben ik ook bij Tado verder gaan vragen en heb ik hem met een andere handleiding op OpenTherm kunnen installeren.

  • Kan je wellicht die handleiding hier plaatsen? Ik heb familie met calenta die tado wil gaan gebruiken.

    Groet Rob
  • Rob,

    Als je een Tado product koopt zit er een duidelijke handleiding bij. In mijn geval ging het vooral om de keuze aan/uit of OpenTherm.

    Als je vragen hebt kun je deze ook via de chat in de website vragen. Dit heb ik al twee keer gedaan en ze hebben bij mij binnen een dag me prima geholpen.

  • Ik heb ook een Remeha Calenta. Als je via de app (kamerthermostaat aanklikken( zoekt naar dit merk is er geen ondersteuning. Moest via de chat werken, maar zij wisten ook niets. Uiteindelijk familielid geraadpleegd. Viel me dik tegen vsn Tado.
  • Ik heb uiteindelijk via de Chat van tado hulp gekregen. Dit ging in mijn geval prima.

  • Kunnen jullie mij helpen met de remeha Calenta 40c , de verwarming blijft maar loeien ook al zegt de app dat het op 20 graden staat en zogenaamd de kachel niet aan is
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    @Jeroen1992
    Die ketel werkt probleemloos samen met Tado.
    Dan heb je de aansluiting van de thermostaat niet goed gedaan of de configuratie, of de combinatie.
    Als je modulerend wil werken dan moeten de draden op +- zitten.
    Zoals hierboven al gezegd: VOLG DE WIZZARDS. Die zijn goed en leiden tot de gewenste resultaten.
  • Ik heb de Tado gewoon volgens de aanwijzingen ingesteld. Werkt perfect (op mijn iPhone).

  • @Jeroen1992 ik heb momenteel zelfde probleem. Kan u mij desnoods even privé verder helpen hoe je dit hebt opgelost. De wizard helpt mij niet vooruit