V3+ app: Temperatuur aanpassen tot eerstvolgende automatische verandering (incl. geofencing)

Ik heb begrepen dat deze app (die ik wel wil aanschaffen, maar nu nog niet doe, omdat ik niet terug kan) bij handmatige instelling alleen de optie biedt tot het volgende tijdsblok, eventuele geofencing negerend.

Ik wil graag de optie dat dit wel reageert op geofencing

48
48 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • yes please!

    Zou graag zien dat geofencing alle andere instellingen "overruled".

    Mijn vriendin werkt onregelmatig dus momenteel gebruiken wij eigenlijk alleen maar de handmatige bediening. Als geofencing leidend is, zou ik de tijdsblokken voor slapen kunnen instellen en de rest gaat vanzelf.

  • Marselaar
    Marselaar ✭✭✭

    Ik ben nu door Tado (tegen mijn wens) overgezet naar de nieuwe V3+ app en nu zit ik dus met de gebakken peren. Moet ik nu serieus IFTTT gaan gebruiken om verwijderde functionaliteit van Tado te gaan creeëren? 😡

  • Idem, ik had er ook bewust voor gekozen om niet naar de nieuwe app over te gaan precies omdat deze optie ontbreekt, die juist zo handig is. Moet een koud kunstje zijn om die ook in de nieuwe app in te bouwen. Baal behoorlijk dat ik nu gedwongen ben overgezet en deze mogelijkheid mis. Zie graag dat daar wat aan gedaan wordt.
  • Dit is al sinds de start van de V3+ app een zeer groot gemis.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Voeg het maar terug toe!!!

  • Gebruik je toevallig een iPhone? Met HomeKit is dit ook makkelijk integreerbaar
  • Marselaar
    Marselaar ✭✭✭

    @sja Nee, ik gebruikAndroid

  • @Tado luister naar je gebruikers....voeg aub de auto aanpassen bij geofencing bij handmatige instelling toe.
    Heel veel klanten hebben hier dus last van.
  • Heel irritant dat de ketel door blijft verwarmen terwijl je het huis verlaten hebt. Tado aub pas dit aan!
  • Marselaar
    Marselaar ✭✭✭

    Tado luistert soms teveel naar het merendeel van zijn gebruikers en verwijderd dan functies. Het wordt steeds slechter helaas. Laat gebruiker toch zelf kiezen wat moet gebeuren bij geofencing, wel of niet negeren.

  • Ik wil ook graag de mogelijkheid (terug?) om een handmatige overrule weer teniet gedaan wordt door default (in te stellen) door een volgend schakelmoment in de app (slim schema).

    Dus stel ik heb een schema van 22:00 - 7:00 van 15 graden. Als ik dan om 21:00 handmatig 19 graden kies, dat Tado uit zichzelf vanwege het slimme schema, default om 22:00 naar 15 graden gaat, zodat de verwarming niet de hele nacht op 19 blijft staan als ik 'vergeet' hem handmatig terug naar 15 te zetten. Ik ken het bestaan van de slider om dit te kunnen realiseren, maar dit moet elke keer opnieuw ingesteld worden en vergt een extra, makkelijk te vergeten, actie.

    Eenvoudig te realiseren min inziens en een groot gemak (in deze dure energie tijden)

  • Hier is nog een recenter request van: https://community.tado.com/nl/discussion/comment/51951#Comment_51951

    Graag deze ook naar minstens 44 stemmen helpen

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Die stemmen om wijzigingen te vragen dat werkt helemaal niet... doen ze niets mee.

    Kijk hoe dat ging bij de stapgrootte van de temperatuur instelling: het was altijd zo dat je in de app de temperatuur per 0.1 graad kon instellen en op de apparaten zelf alleen per hele graad. Er zijn vele verzoeken geweest met vele stemmen om dat laatste ook per 0.1 te maken, en toen kwam er ineens een wijziging: in de app was het toen nog maar per 0.5 graad instelbaar, en op de apparaten bleef het per hele graad. Dat was dan "op veler verzoek". Maar er had helemaal niemand op verzocht, in ieder geval niet hier op het forum.

    Men doet maar wat.

  • Klopt Rob, naar niets doen is ook geen optie