Batterijen thermostaat binnen een maand leeg

Hallo,


Sinds vorige jaar november heb ik een tado thermostaat. In het begin ging de batterijen 2/3 maanden mee en nu haalt het niet eens meer een maand. Ik gebruik de AAA alkalinebatterijen (LR03). De display gebruik ik niet en als ik de temperature wijzigt gaat de display ook niet aan. Ook ben ik van internet provider gewisseld en dit heeft geen effect gehad. Met de hemelvaart heb ik de nieuwe batterijen in de thermostaat gedaan en drie weken later waren ze weer leeg. In die period heb ik niet gedaan met de thermostaat.

Is er een manier waarop ik kan zien waarom de batterijen leeg gaan of iets waaraan je ziet waarom de batterij gebruikt worden. Want ik zou graag willen weten wat het probleem is.


Groetjes

Antwoorden

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Kan je helpdesk niet vragen of ze kijken wat er precies aan de hand is, want denk dat zij beter zien wat er gebeurt in ons huis, dan wijzelf ;)

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Vreemd. Ik heb hier vorig jaar november alles geïnstalleerd en heb nog geen enkele batterij vervangen.
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Is ook te zien waar je thermostaat hangt, of die in zelfde kamer hangt als bridge of als ie bijvoorbeeld in andere kamer moet

  • De bridge en de thermostaat zijn geen 4 meter van elkaar verwijderd en liggen in dezelfde kamer. Wat betreft de bridge zit direct in the modem. Maar ik zal de helpdesk vandaag contacteren.

    Bedankt voor jullie reacties in ieder geval :)

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik schat in dat een configuratie met aan/uit sturing via het relais (je hoort een klik uit de thermostaat) ook meer van de batterijen zal vergen dan een OpenTherm (modulerende) sturing. Plus dat dat ook beter werkt.

    Dus als je een aan/uit sturing gebruikt terwijl je ketel ook modulerend kan werken dan zou ik via de helpdesk proberen dat aan te passen. Je moet daarbij zelf wat draadjes omzetten maar zij moeten de instelling aanpassen.