Begrenzing op 25 graden

Hallo, is er een mogelijkheid om de 25 graden limit te verhogen naar bijv. 30? Als mijn houtkachel brandt dan wordt het soms meer dan 25 gr waardoor de ketel uitvalt en de slaapkamers bijgevolg koud blijven..grtz

Beste Antwoord

  • Bluefoxamazone
    Antwoord ✓

    beste, ik moet mezelf corrigeren... Inderdaad het werkt dus wél. Zelfs al ligt de kamerthermostaat AF dan stuurt blijkbaar, tot grote verrassing, de tado thermostaatkraan de brander toch aan als je warmte vraagt.

    Goed van Tado!! nu nog investeren in een 5 tal extra thermostatische kranen...

    mvg

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Woon je in Zuid Afrika dan??

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Ik zal hier maar een normaal antwoord op geven...

    Je kan de temperatuur niet hoger dan 25 graden zetten.
    In jouw geval zullen extra radiator knoppen nodig zijn. Dan kan je de slaapkamers los van elkaar verwarmen zonder dat de woonkamer mee verwarmt wordt. Voordeel hier ook van is dat je de radiotoren van de woonkamer dan ook niet warm hoeft te hebben als je met je houtkachel aan het stoken bent. Anders ben je ook dubbelop bezig eigenlijk.
    Hou er wel rekening mee dat je in je woonkamer dan ook slimme knoppen moet plaatsen.
    Ik stook hier ook wel eens met de houtkachel. Op deze manier kan ik de slaapkamers bij verwarmen als dat nodig is.
  • Dank voor je antwoord maar de thermostaat in de leefruimte stuurt ook de circulatiepomp aan waardoor er geen circulatie op het circuit is wanneer de temperatuur boven de 25 is in de living....bijgevolg blijft het koud ?.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Als je een systeem hebt met alleen een theromostaat (en internetbridge uiteraard) dan is dit inderdaad NIET mogelijk!

    Heb je allemaal thermostaat kranen aangebracht (in alle ruimtes) en die gekoppeld aan het systeem met een ruimte indeling enz dan werkt het wel. De kranen in de slaapkamers vertellen dan tegen de thermostaat in de woonkamer dat ze warmte nodig hebben en die gaat dan aan, ook als het in de woonkamer al warm is. De kranen in de woonkamer blijven dan dicht.

    Maar dat wordt dus wel een hele verbouwing en extra aanschaf. Wat bekend is bij de meeste mensen die een extra warmtebron in huis hebben (zoals een open haard ofzo).

    Overigens snap ik nog steeds niet hoe je hier op dit tijdstip van het jaar last van kunt hebben, het is nu zomer hier. In Zuid Afrika is het winter.

  • Dank voor het antwoord.. ik dacht al dat het niet mogelïik zou zijn. De enige mogelijkheid is de kamerthermostaat zo hoog mogelijk te zetten en hopen dat de houtkachel die temperatuur niet haalt..

    Overigens hët probleem stelt zich nú niet maar ik weet dat het er binnen een paar maanden aankomt....🙄🙄