advies? twee CV ketels één tado systeem

Ik heb een woning met daar onder een bedrijfsruimte. De woning is al voorzien met een tado systeem en nu wil ik mijn bedrijfsruimte ook voorzien van het tado systeem. beide eenheden hebben hun eigen CV ketel en moeten ook los van elkaar te bedienen zijn. Het liefst wil ik straks alles binnen de tado app aansturen, dat zou denk ik ook moeten kunnen?

Mijn vraag is: wat moet ik nu precies bijkopen? weer een volledig nieuwe tado (starters)set thermostaat met een internetbridge en natuurlijk de slimme thermostaat knoppen of is de internetbridge niet nodig en moet ik alleen de thermostaat bedraad aansluiten aan de cv ketel van mijn bedrijfsruimte en de thermostaat knoppen daaraan toewijzen? kan ik dit dan op de gebruikelijke wijze toevoegen aan mijn huidige tado app?

Groet, Vincent

Beste Antwoord

  • MarkBG
    MarkBG
    Antwoord ✓
    Wij hebben een zelfde situatie. Twee ketels dus twee thermostaten V3. Echter op 1 bridge aangesloten. Werkt prima. Echter de bridge moet wel beide thermostaten kunnen zien. Op 1 account kan ik nu beide thermostaten bedienen en programmeren

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Je loopt tegen het probleem aan dat je twee accounts nodig hebt omdat je beide cv ketels los van elkaar wil gaan aansturen. Als je 1 cv ketel zou hebben configureer je gewoon extra kamers in je huidige tado systeem.
    Nu heb je voor je cv ketel van je bedrijfsruimte een compleet nieuw set nodig. Met bridge etc.
    Maar nu komt het, je kan maar 1 account op je telefoon installeren. 2 kan wel maar dan moet je wisselen van account de hele tijd. Net zoals bijvoorbeeld een Facebook of een spelletje.
    Jouw vraag met dit idee is al eens eerder voorgekomen. De vraag naar dit soort oplossingen lijkt me voor tado best op te lossen.
    Ik zou als ik jou was eens bij tado navragen of er een oplossing is. Mogelijk kunnen ze klant specifiek iets voor je betekenen. Maar met de spullen die nu op de markt zijn ga je echt twee losse systemen nodig hebben.
  • Mocht je een iPhone/iPad gebruiken kan je volgens mij wel 2 bridges koppelen aan HomeKit. Dan hoef je niet te switchen qua account
  • B79
    B79 ✭✭✭
    En je kan ook de cv kerels afzonderlijk bedienen dan?
    Of heb je hier hulp van de helpdesk voor nodig.
  • Zijn er al mensen die HomeKit hebben gebruikt om 2 accounts (lees: 2 CV-ketels) te koppelen in 1 app? Via Tado is het mij helaas niet gelukt. Ik wissel telkens van account (met 2 verschillende e-mail adressen..... niet ideaal dus :s
  • Het is niet mogelijk om meer dan 1 bridge per account te hebben.


    U kunt wel meerdere thermostaten in 1 account maar er kan maar 1 apparaat (thermostaat of draadloze ontvanger) zijn die een modulerende sturing doet (denk aan OpenTherm, Nefit EMS, Vaillant EBUS etc..)


    Alle verdere tado apparaten moeten op Relais (R01) ingesteld worden en via de NO en COM poorten aan het relais van de ketel.

  • Kan iemand dit een beetje verderuitleggen?

    ik heb nu 1 thermostaat aan 1 ketel met een stuk of 8 slimme knoppen aan 1 bridge hangen. Dit werkt helemaal goed.

    nu wil ik graag een extra thermostaat (hoeven geen slimme knoppen bij) in een aparte ruimte met een eigen ketel koppelen, dus als een extra “kamer” in het bestaande systeem maar wel met een eigen ketel, kan dit? En hoe werkt dat dan/moet ik dit doen?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Zie de post boven jou reactie, daar staat het precies beschreven