Thuis Aan de slag met tado°

Moet ik ook slimme Tado-thermostaatkranen in mijn woonkamer plaatsen?

Ik heb nu een 'gewone' HR ketel, 1 gewone (bedrade) thermostaat en 'ouderwetse' kranen.

Ik wil overal thermostaatkranen. Ik denk erover om die 'slim' te laten zijn.

Meestal is de woonkamer altijd het warmst en de verdiepingen koeler. In het ideale geval kan ik bijvoorbeeld juist de zolder het meest warm laten zijn en de woonkamer koel. Maar ik weet niet of dat kan.

1) Kan dat wel of niet?

Mijn loodgieter vertelde me dat ik in de woonkamer (waar de thermostaat hangt) geen thermostaatkranen moest plaatsen, alleen maar op de verdiepingen, omdat die in de woonkamer altijd aan moeten staan.

2) Klopt het dat dat is omdat er altijd een doorstroming moet zijn in de woonkamer?

3) Nu lees ik hier dat er juist ook in de woonkamer er een Tado slimme thermostaatkraan aanwezig moet zijn. Klopt dat? Wat gebeurt er als ik dat niet doe?

4) Ik heb overal in huis goede wifi, maar weet niet of de zolder met een eventueel eigen protocol wel de woonkamer haalt qua bereik. Communiceren de thermostaten via wifi, of hebben ze een eigen communicatieprotocol?

Dank!

Beste Antwoord

Antwoorden

• Super. Dank je wel.

Kan dus meer dan ik dacht...

• Hier duurde het iets langer om de eerste verbinding te maken, maar nu werkt alles perfect en voorlopig heb ik geen communicatieproblemen tussen al mijn kranen en de bridge.

Verdiep is dan ook niet met betonnen gewelven, maar met hout...

Log In of Registreer om te reageren.