Radiator knoppen schakelen CV niet

Opties

In de woning heb ik twee systemen, een systeem voor de beneden verdieping i.v.m. vloerverwarming.

En boven heb ik een tado kamerthermostaat naast de cv gehangen en 5 radiator knoppen in verschillende kamers.

De bedoeling hiervan is om iedere kamer boven apart te kunnen verwarmen.

Maar als ik bijvoorbeeld de temperatuur van een radiator knop hoger in stel dan de temperatuur in de kamer gebeurd er niets. Ik moet eerst de kamerthermostaat aanzetten die naast de cv hangt dan gaat de cv aan. Ook al staan er geen radiator knoppen open.

Dus de kamer thermostaat is de master en de knoppen de slave, maar dit wil ik niet. Ik wil dat de kamer thermostaat de slave is en luistert naar de radiator knoppen.

Kunnen jullie mij helpen?

Antwoorden

  • Goed om er bij te vermelden; Er zijn twee aparte cv's. 1 cv voor beneden en 1 cv voor boven.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je moet die kamers in het systeem apart definieren dus niet alles in 1 kamer.

  • Drum
    Opties

    Ik heb exact hetzelfde probleem. De Tado slimme thermostaat schakelt de ketel wel aan, en de radiatorknoppen doen dat niet.

    Ik heb ook een tweede CV installatie met Tadto thermostaat en knoppen. En die werkt wel zoals het moet.