Wie weet hoe ik mijn draadloze Tado V3+ werkend krijg op een Nefit Ecomline HR Excellent?

Opties

Sinds dinsdag de draadloze Tado V3+ receiver met firmware 74.2 in huis en aangesloten volgens de Tado instructies (na het opgeven van mijn Nefit Ecomline HR Excellent) op de ABU BUS modulatie ingangen van de ketel. Wel warmtevraag, maar de ketel slaat niet aan.

Vervolgens op deze community aantal items gelezen over problemen met deze Nefit, zoals omdraaien van de twee aansluitdraden en het instellen van de draadloze temp sensor (firmware 73.1) op HC01 en D24 (daar stond ie al op). Geen resultaat.

Ergens las ik dat iemand de sensor op D31 heeft gezet (dat is eigenlijk Nefit EMS). Ook geprobeerd, maar geen resultaat.

Wie heeft hier ervaring mee en wie heeft er nog ideeen/ suggesties?

Antwoorden

  • michelbos
    michelbos
    november 2020 aangepast
    Opties

    Hey @RobVerburg , ik zit met dezelfde uitdaging, om mijn Nefit Ecomline HR aan de praat te krijgen. Of heb jij m al werkend?

    Ik heb in de ketel aan-uit, heb er dan een of andere module tussen van Eneco (voor de Toon, die ik dus nu ga vervangen) en beneden bij de thermostaat alle mogelijkheden geprobeerd. Aan-ui, omgedraaid, beide keren ketel opnieuw opgestart. Heb de instelling op D31.

    Ik ga vandaag de Toon module er tussen uit, In de ketel op 3,4.( Is dat de ABU-BUS?) ipv 1,2.

    Dan kan ik ook nog D31 aanpassen naar D24 en/of ketel op 3,4 en Tado therm op aan-uit...

    Wie weet ga ik bellen met Tado, als ik een telnt kan vinden :-)

    Keep you posted.

    Miche

  • michelbos
    michelbos
    november 2020 aangepast
    Opties

    Update:

    • Draden bij thermostaat op - (rood) en + (blauw).
    • Bij de ketel Toon module ertussenuit gehaald en draden via kroonsteentje met elkaar verbonden
    • Draden (rood en blauw) uit 1 en 2 gehaald in de ketel en verplaatst naar 3 en 4 (Blauw op 3, rood op 4)
    • De ketel ging al aan ??
    • 1 en 2 met elkaar verbonden, wordt dus een U-tje
    • Ketel bleef aan, ondanks dat er nergens warmte zou moeten worden gevraagd.
    • 1 eruit gehaald van het u-tje Ketel gaat uit, maar niet meer aan...
    • D31 op de thermostaat van D31 aangepast naar D24... Dat was hem!

    Het werkt!

  • EvA
    Opties
    Had hetzelfde probleem. Is een typisch Nefit UBA probleem. zit in de software van de draadloze ontvanger. Tado heeft hier een software update 74.3 voor. Na installatie van de update werkt het bij mij goed.
  • GEM4WAT
    Opties

    @michelbos Ik ben van plan om ook de draadloze tado te krijgen.

    Vind je het erg om een foto te delen van de bedradingsverbinding die je hebt toegepast om dit werk te krijgen?

    Ik zou het erg waarderen.

    @michelbos I m planning on getting the wireless tado as well.

    Do you mind sharing a picture of the wiring connection you have applied to get this work?

    I would really appreciate it.