Tado en stadsverwarming

Opties
Deze vraag heb ik ook op het Tweakers forum gesteld, maar helaas nog geen antwoord ontvangen. Met de dagdeals van Amazon vandaag, zou ik toch meer zekerheid willen (dat ik geen meerkosten moet maken).

Een paar weken verder sinds ik de 4 slimme tado knoppen (allen eerste verdieping) heb geplaatst. En overall doet het denk ik wat het moet doen en er dus wel tevreden mee.

Ik denk nu ook aan een Tado thermostaat op de begane grond. Ik heb nu de volgende situatie:

- stadsverwarming.
- vloerverwarming op de begane grond. Aansturing door een domme Honeywell thermostaat in de woonkamer.
- radiatoren op eerste verdieping. Allemaal voorzien van Tado.
- er is sprake van een aparte besturing (kom even niet op de term) van beneden en boven. Maw er is een unit beneden in trappenkast (met thermostaatknop) voor de vloerverwarming. En in de slaapkamer boven is er een voor de radiatoren. Deze heeft overigens geen knop, alleen buizen. Dus waren ze ook al voordat ik tado gebruikte apart te besturen. Weet niet of ik dit laatste zo in lekentaal heb kunnen uitleggen haha.

Mijn vraag is. Is dit een simpele installatie (lees: honeywell vervangen door tado thermostaat) of moet ik ook zitten “kloten” met de aansturing. Voor zover ik begrijp heb ik geen extensiekit nodig aangezien ik geen ketel heb. Klopt dat?

Beste Antwoord

Antwoorden

  • Xtince
    Xtince
    november 2020 aangepast
    Opties
    Dank voor je snelle reactie! Hoe kan ik daar zeker van zijn? De verdeler kan ik nu even niet raadplegen. Teveel rommel ervoor. Maar probeer vanavond even te kijken hierop. Waar zou ik dan op moeten letten?

    UPDATE: kon er toch niet op wachten. Ik blijk een Honeywell VC8015 te hebben voor de aansturing. Op basis van dit bericht:

    https://community.tado.com/nl/discussion/3921/thermostaat-aansluiten-op-honeywell-vc8015

    Ga ik er van uit dat het idd. Alleen de draadjes vastmaken en hoppa gaan spelen is :$. Meteen een bestellen geplaatst op amazon voor dagdeal thermostaat voor €83.