Tado Draadloze Ontvanger en Intergas Komakt HRE 28/24 werkt niet

Zojuist de draagloze ontvanger aangesloten op de + en - klem aan de 11 en 12 klem van de Intergas ketel.

Volgende de Intergas handleiding is dit de OpenTherm aansluiting. Toch werk het niet.

Ik heb al een verzoek om hulp bij de helpdesk uit staan maar misschien heeft iemand een idee?

Beste Antwoord

  • MarcJagt
    MarcJagt
    Antwoord ✓

    Het blijkt dat de 'Boiler Ontvanger' niet ingesteld was op OpenTherm. Ik heb geen idee hoe ik dat had kunnen uitvinden.

Antwoorden

  • Hey Marc, I have the same boiler, and the boiler says it in mode 5 (OpenTerm) but unfortunately when I set the temp via Tado, it feels like it doesn’t react to it and the boiler keep heating the radiator up to 30. Do you had this issue as well? I wonder what can it be.

  • Hi, nav mijn probleem met mijn net ingestelde Tado (Intergas ketel reageert niet) kwam ik uit op dit bericht. Heeft een van jullie al antwoord? @MarcJagt hoe stel ik de boiler in op opentherm? Alvast bedankt voor de feedback.

    MvGr., R. Bladergroen

  • Dag Renonevada,

    Uiteindelijk heeft support van Tado mij geholpen. Hij heeft via een zgn. installateurs toegang het op afstand geregeld.

    Als ik terug denk hoe ik e.e.a. heb gedaan heb ik één fout gemaakt. Er is een moment in de procedure waar je een soort van synchronisatie moet doen met de sensor. Dat heb ik perongeluk overgeslagen.

  • Synchronisatie? Hmmm, ok, die stap heb ik geloof ik ook overgeslagen 🤔. Nou mijn vraag staat ook bij hen. Ik heb wel uitgevonden dat de Tado ook moet worden ingesteld op OpenTherm (standaard fabriek is aan/uit). Maar daarvoor moet je de expert handleiding (leren) lezen. Niet heel handig van Tado.

    In ieder geval bedankt voor de feedback.

  • Download de installatiehandleiding en ga naar hoofdstuk 5 Configuratie Activeer Warm Water aansturing. Hierna werkt de Intergas HRE ketel volgens het Open Therm protocol

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    november 2020 aangepast

    " Ik heb wel uitgevonden dat de Tado ook moet worden ingesteld op OpenTherm (standaard fabriek is aan/uit). Maar daarvoor moet je de expert handleiding (leren) lezen. Niet heel handig van Tado."

    Nee dat klopt niet. De Tado installatiewizard stelt allerlei vragen mbt het type ketel wat je hebt en het type thermostaat, en afhankelijk van de antwoorden op die vragen "weet" ie dan of je een aan/uit of een OpenTherm (of andere modulerende) installatie hebt. Afhankelijk daarvan gaat ie dan de Tado configureren en geeft ie aanwijzingen welke draden je waarop moet aansluiten.

    Het enige zwakke punt daarin (althans toen ik hem kocht) is dat ie niet gaat proberen om als je eerder al "gedowngrade" had naar een aan/uit installatie bijvoorbeeld door een oud type Next of Toon te kopen die nog geen OpenTherm konden, je niet het aanbod krijgt om de installatie terug te zetten op OpenTherm zelfs als de ketel dat wel kan. Dat moet je dan zelf regelen via de helpdesk of installateurshandleiding en wellicht de handleiding van je ketel.