Aansluiten via cv verdeler

Ik heb radiatoren op de begane grond en deze worden via een cv verdeler aangestuurd.
De bovenverdieping heeft een eigen cv verdeler.
Is het mogelijk om via deze cv verdeler met een enkele slimme radiator de gehele benedenverdieping op 1 temperatuur in te stellen?

Beste Antwoord

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Ja klopt helemaal. Je thermostaat werkt dan als sensor voor de temperatuur in je woonkamer. De slimme knop configureer je bij de woonkamer die het water naar alle radiatoren regelen

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Ik denk dat je dan dezelfde opbouw moet gaan maken als een installatie met vloerverwarming. Daarmee bedoel ik dat je zone kleppen moet gaan plaatsen om het water op de bovenverdieping te blokkeren.
    Het is niet duidelijk wat je doel hier van is.
  • Boven wil ik dan slimme thermostaat knoppen installeren zodat ik elke ruimte afzonderlijk kan instellen. Beneden volstaat dan 1 instelling voor de gehele ruimte. Dat is mijn uitgangspunt...
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Dan zou je op de verdeler van de beneden verdieping in de aanvoer een thermostaat ventiel kunnen installeren.
    Het idee is dat je platen gaat open en dicht zetten los van andere ruimte. Of je dan een hele groep tegelijk pakt of elke radiator apart is dan hetzelfde
  • Precies. Mijn CV verdeler staat echter in de berging. Dan zou het in te bouwen slimme thermostaat ventiel als 'slave' moeten functioneren van de slimme hoofdthermostaat in de woonkamer. Zit ik zo op het juiste denkspoor??